Items where Author is "Полонська, Тамара Костянтинівна"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 114.

Article

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Critical thinking as a technology of competence-oriented teaching foreign languages to gymnasium students in grades 5–6 Український педагогічний журнал, 1. pp. 70-79. ISSN 2411-1317

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Development of critical thinking of gymnasium grades 5 – 6 students in the process of learning a foreign language Іноземні мови в школах України, 1 (113). pp. 10-13.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Features of teaching a foreign language to 5-6 grade students of gymnasium with clip thinking Український педагогічний журнал, 2. pp. 95-104. ISSN 2411-1317

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Formation of intercultural communicative foreign language competence in listening at foreign language lessons in grades 5-6 of gymnasium Іноземні мови в школах України, 1 (107). pp. 6-9.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) System of exercises and tasks for forming intercultural foreign language communicative competence of 5-6 grades gymnasium students in reading Український педагогічний журнал, 1. pp. 109-117. ISSN 2411-7420

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Means of forming intercultural foreign language communicative competence of 5-6 grades students of gymnasium in writing Проблеми сучасного підручника (26). pp. 176-190. ISSN 2411-1309

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Formation of intercultural foreign language communicative competence of gymnasium grades 5-6 students in reading Розвиток професійних компетентностей учителів предметів суспільно-гуманітарного циклу в контексті впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти. pp. 193-199.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) The mission of a foreign language in today's multicultural and multilingual world. Competence-oriented learning of foreign language communication Педагогічна газета України, 6 (286). p. 6.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Interactive methods of implementation of integrated content lines at foreign language lessons in 5-6 grades of gymnasium Іноземні мови в школах України. pp. 4-8.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Features of checking primary school student progress in foreign languages according to the competence based approach Педагогічна освіта: теорія і практика, 2 (1 (26)). pp. 369-375. ISSN 2309-9763

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Implementation of cross-cutting content lines in teaching foreign languages to primary school students on the basis of competence-based approach Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1 (44). pp. 132-136. ISSN 2524-0609

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Assessing learning achievement of primary school students in foreign languages on the context of competence-based approach Проблеми сучасного підручника, 22. pp. 224-237. ISSN 2411-1309

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) A foreign language textbook as a means for motivating students to learning activity in institutions of general secondary education Проблеми сучасного підручника, 22. pp. 260-273. ISSN 2411-1309

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Formation of through content lines in foreign language lessons at primary school by means of game technologies Іноземні мови в школах України, 5 (99). pp. 5-8.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Teachers’ readiness for competence-oriented teaching foreign languages to modern primary school students: analysis of survey results Проблеми сучасного підручника (23). pp. 228-244.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2018) Learning strategies for teaching foreign language reading to pupils of the young school age Український педагогічний журнал, 1. pp. 85-92. ISSN 2411-1317

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2018) The essence of game technologies in teaching a foreign language to primary school pupils on the basis of competences Проблеми сучасного підручника (20). pp. 317-327. ISSN 2411-1309

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2018) Game activity as a means of key competencies formation of primary education applicants in foreign language lessons Проблеми сучасного підручника (21). pp. 334-346. ISSN 2411-7447

- Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна and Басай, Надія Пилипівна (2018) Conceptual foundations of content and methods of organizing competence-oriented foreign language learning for primary school students Іноземні мови в школах України, 6. pp. 12-17.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2018) Competency results of educational achievements of pupils of primary school in foreign languages under the new State standard of elementary education Педагогічні обрії, 5 (101). pp. 18-24.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2017) The essence of competence-oriented foreign languages teaching at primary school Педагогічна освіта: теорія і практика, 1 (22). pp. 294-300. ISSN 2309-9763

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2017) Methods of teaching readingin a foreign language to primary schoolchildren Проблеми сучасного підручника, 1 (18). pp. 161-170. ISSN 2411-1309

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2017) Elective courses in the system of profession-oriented foreign languages teaching Педагогічний вісник, 1 (46). pp. 5-6.

- Редько, Валерій Григорович and Полонська, Тамара Костянтинівна (2017) Readiness of primary schoolchildren to competence-oriented foreign language teaching: author’s interpretation for the results of teachers’ questionnaire survey Проблеми сучасного підручника, 2 (19). pp. 284-299. ISSN 2411-1309

- Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна and Басай, Надія Пилипівна (2017) Theoretical and methodological bases for competence-oriented teaching foreign languages of younger schoolchildren: reflective view on the problem Педагогіка і психологія, 4. pp. 70-80. ISSN 2304-0629

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2016) The conceptual basis for creating foreign-language textbooks on elective courses for students of profile school Педагогічнаосвіта: теорія і практика, 1 (20 (2)). pp. 393-398.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2016) Technology of theme detection for elective course manual "Culture and Art of UK" for students of specialized schools Проблеми сучасного підручника (16). pp. 349-359.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2016) Authentic text as a main structural component of elective courses textbooks in foreign languages for the students of profile school (on the basis of the textbook “Culture and Art of Great Britain”) Проблеми сучасного підручника (17). pp. 377-388. ISSN 2411-1309

- Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна, Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099), Долинський, Євген Володимирович, Басай, Надія Пилипівна, Басай, Олег Вікторович and Алєксєєнко, Ірина Вікторівна (2015) Profile foreign-language education in hihg school – urgent social need. Conception of elective courses textbooks in foreign languages for students of 10-11 classes of specialized schools Рідна школа. ISSN 0131-6788

- Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна, Пасічник, Олександр Сергійович, Долинський, Євген Володимирович, Басай, Надія Пилипівна, Басай, Олег Вікторович and Алєксєєнко, Ірина Вікторівна (2015) Conceptual framework for designing curriculum for elective courses in foreign languages in high school Іноземні мови в сучасній школі (3).

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2015) Technology on content construction of foreign language elective course for high school students Педагогічна освіта: теорія і практика, 1 (18). pp. 184-190.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2015) Special features of educational material selection to content of elective courses manuals in foreign languages for students of profile school Проблеми сучасного підручника, 2 (15). pp. 170-178. ISSN 2411-1309

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2014) Constructiong contents of foreign language elective course and its implementation in the manuals for students of profile school Проблеми сучасного підручника (14). pp. 554-563. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2014) Competency-based approach in teaching foreign language to the upper forms students of profile school Педагогіка і психологія, 3. pp. 76-80.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2014) Constructing contents of foreign language elective course and its implementation in the manuals for students of profile school Проблеми сучасного підручника (14). pp. 554-563. ISSN 2411-1309

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2013) Formation of upper schoolchildrens professional self-determination by means of foreign language Проблеми сучасного підручника (13). pp. 206-215.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2013) Реалізація компетентнісного підходу через зміст елективних курсів з іноземної мови у профільній школі Компетентнісна парадигма розвитку мовної освіти у середній і вищій школі: сучасні виклики : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф (13). pp. 247-255. ISSN 6754-8754

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2013) Особливості підготовка майбутнього вчителя іноземної мови до роботи в сучасній профільній школі Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору: гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди, 9 (42). pp. 488-496.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2013) Особливості використання рефлексії на уроках іноземної мови у старшій (профільній) школі Іноземні мови в сучасній школі, 6 (64). pp. 6-9.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2012) Мовне портфоліо як інноваційний компонент навчально-методичних комплексів з іноземної мови для старшої школи Проблеми сучасного підручника (12). pp. 637-645.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2011) Теоретичні основи проектної методики навчання іноземної мови учнів профільної школи Педагогічна освіта: теорія і практика (9). 141-147.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2011) Науково-теоретичні підходи до створення елективних курсів з іноземної мови у профільній школі Проблеми сучасного підручника (11). pp. 431-437. ISSN 2874-9087

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2011) N ew approaches to senior forms pupils’ profile studies of foreign language in th e conditions of modernization for national school education Новітні технології навчання іноземних мов у середній та вищій школі: зб. матеріалів наук.-практ. семінару (11). pp. 18-23. ISSN 3456-7865

Book Section

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Model curriculum and curriculum in foreign languages for 5–6 grades of general secondary education: common and distinctive features In: The І International Science Conference «Multidisciplinary academic explorations», January 10 – 12 . European Conference, с. Amsterdam, Netherlands, pp. 91-93. ISBN 978-9-40364-501-8

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org//0000-0002-5717-1041) (2022) Comparative analysis of model curricula in foreign languages for grades 5-9 of general secondary education institutions In: The 7th International scientific and practical conference "Topical issues of modern science, society and education" (January 29-31, 2022) . SPC "Sci-conf.com.ua", с. Kharkiv, Ukraine, pp. 993-1000. ISBN 978-966-8219-85-6

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Basic model of formation of gymnasium students' critical thinking in the process of mastering a foreign language In: The V International Scientific and Practical Conference «Theoretical and applied aspects of the application of modern science», February 7 – 9, Tokyo, Japan . European Conference, с. Tokyo, Japan, pp. 295-299. ISBN 978-9-40364-505-6

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) The problem of clip thinking of gymnasium students in the process of learning a foreign language In: Theory and practice of modern science: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference, April 1, 2022 , 2 . European Scientific Platform, с. Kraków, Republic of Poland, pp. 51-53. ISBN 978-1-68564-132-0

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Formation of the XXI century skills of gymnasium students by means of a foreign language In: The VII International Scientific and Practical Conference «Science, trends and perspectives of development», February 21 – 23 . European Conference, с. Budapest, Hungary, pp. 180-183. ISBN 978-9-40364-506-3

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Mental map as an effective means of developing students' critical thinking in foreign language lessons in grades 5-6 of gymnasium In: Sectoral research XXI: characteristics and features: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference, April 22, 2022 , 3 . European Scientific Platform, с. Chicago, USA, pp. 26-28. ISBN 979-8-88526-804-2

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Classification of exercises for auditory skills of gymnasium students in the process of competence-oriented learning of a foreign language In: The 2nd International scientific and practical conference "Modern research in world science" (May 15-17, 2022) . SPC "Sci-conf.com.ua", c. Lviv, Ukraine, pp. 809-815. ISBN 978-966-8219-86-3

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Regarding the development of critical and systematic thinking of gymnasium students in foreign language lessons In: The 7th International scientific and practical conference “Modern research in world science” (October 2-4, 2022) . SPC “Sci-conf.com.ua”, с. Lviv, Ukraine, pp. 557-563. ISBN 978-966-8219-86-3

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) The role of speech exercises in the formation of students' communicative competence in writing in foreign language lessons gymnasium grades 5-6 In: The 3rd International scientific and practical conference “Modern research in world science” (June 12-14, 2022) . SPC “Sci-conf.com.ua”, с. Lviv, Ukraine, pp. 1003-1010. ISBN 978-966-8219-86-3

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2022) Some aspects of competence-oriented teaching of foreign language communication of students of gymnasium grades 5-6 In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 39-40. ISBN 978-966-644-627-8

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) The problem of correlation between intercultural communicative competence and foreign language communicative competence in teaching foreign languages to students of general secondary education institutions In: Актуальні питання розвитку сучасної науки та освіти: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції , 3 . Львівський науковий форум, м. Львів, Україна, pp. 62-63.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Intercultural foreign language communicative competence as a basis for learning a foreign language in a modern gymnasium In: Тенденції забезпечення якості освіти : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Дніпро, 22 січня 2021 р) . Міжнародний гуманітарний дослідницький центр, м. Дніпро, Україна, pp. 44-46.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Principles of gymnasium students' intercultural foreign language communicative competence formation in foreign language lessons In: Actual Problems of Practice and Science: Abstracts of IV International Scientific and Practical Conference . European Conference, c. Ankara, Turkey, pp. 48-50. ISBN 978-9-40361-460-1

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Communicative tasks as a means of teaching foreign written speech to students of a modern gymnasium grades 5-6 In: «Іноземна мова у полікультурному просторі: досвід та перспективи» : збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції . Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна, pp. 161-165.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Implementation of integrated content lines at foreign language lessons in grades 5-6 of the gymnasium by means of game technologies In: Навчання через гру в освітньому просторі України: досвід, виклики, ідеї та рішення: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (у дистанційному режимі) 18–19 березня 2021 р. Запорізький ОІППО , 1 (43). Запорізький ОІППО, м. Запоріжжя, Україна, pp. 1-5. ISBN ISSN 2223-4551

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Developing the skills of the future (soft skills) - new challenges for the Ukrainian school In: The II-d International Science Conference «The combination of theory and practice, experience and perspectives» . European Conference, c. Amsterdam, Netherlands, pp. 36-38. ISBN 978-9-40361-454-0

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Formation of key competences of gymnasium grades 5-6 students in foreign language lessons by means of game technologies In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи» . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 176-180. ISBN 978-966-644-588-2

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Critical thinking as a means of formation and development of foreign language communicative competence of gymnasium grades 5-6 students In: Проблеми сучасного підручника: ключові компетентності та предметні навички: збірник тез Міжнародної науково-практичної інтернет конференції (електронне наукове видання) . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 200-202.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Communicative tasks as an effective means of teaching listening to students in grades 5-6 of the gymnasium In: The XV International Science Conference «Modern approaches to the introduction of science into practice» . European Conference, c. San Francisco, USA, pp. 179-181.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Reflection as an integral part of critical thinking of gymnasium students in foreign language lessons In: Традиційні та інноваційні підходи до наукових досліджень: матеріали II Міжнародної наукової конференції, Одеса, Україна (10 вересня 2021 року) . Міжнародний центр наукових досліджень, м. Одеса, Україна, pp. 172-174. ISBN 978-617-7991-64-8

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Communicative tasks as an effective means of teaching listening to students in grades 5-6 of the gymnasium In: The XV International Science Conference «Modern approaches to the introduction of science into practice» . European Conference, c. San Francisco, USA, pp. 179-181. ISBN 978-9-40361-487-8

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Development of critical thinking in foreign language lessons in a modern gymnasium In: Проблеми та перспективи реалізації та впровадження міждисциплінарних наукових досягнень: матеріали II-ої наукової конференції . Міжнародний центр наукових досліджень, м. Київ, Україна, pp. 200-202. ISBN 978-617-7991-49-5

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Readiness of a foreign language teacher to form critical thinking in students of the New Ukrainian School In: Електронний збірник наукових праць ЗОІППО , 5 (47). Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Запоріжжя, Україна, pp. 30-37. ISBN ISSN 2223-4551

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Features of the use of reflection in the process of competence-oriented foreign language learning in 5-6 grades of gymnasium In: Topical issues of practice and science. Abstracts of XXVI International Scientific and Practical Conference . European Conference, c. London, Great Britain, pp. 113-115. ISBN 978-9-40362-460-0

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Critical thinking as a means of implementing competence-based foreign language learning for students in grades 5-6 of gymnasium In: Проблеми науково-практичної діяльності: пошук інноваційних рішень. ІV Всеукраїнська мультидисциплінарна науково-практична Інтернет-конференція (20 вересня 2021 року, м. Херсон) . Яроче́нко Я. В., м. Херсон, Україна, pp. 59-62. ISBN 978-617-7826-11-7

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Reflection of the phenomenon of critical thinking in the content of modern educational programs in foreign languages for 5-9 grades GSEI In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2021 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 186-187.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2021) Methods of developing critical thinking in the process of competence-oriented foreign language teaching of students of general secondary education In: Компетентнісно орієнтоване навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти: симбіоз педагогічної науки і шкільної практики : зб. матеріалів наук.-метод. інтернет-семінару . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 20-28.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Integrated content lines and key competencies in teaching foreign languages to students of a gymnasium: correlation or duplication In: Perspective Directions of Science and Practice: Abstracts of VI International Scientific and Practical Conference . International Science Group, c. Athens, Greece, pp. 34-37.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) The role of integrated content lines in mastering foreign languages in grades 5-6 In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи» . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 130-134. ISBN 978-966-644-532-5

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Competence-based approach as the leading means for upgrading the content of foreign language education in a modern gymnasium In: Формування сучасної наукової думки : матеріали Міжнародної наукової конференції (31 січня 2020, м. Кропивницький) . МЦНД, м. Кропивницький, Україна, pp. 126-128. ISBN 978-617-7171-94-1

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) The essence of competence-based approach in teaching a foreign language to students of a modern gymnasium In: The 4 th International scientific and practical conference “Priority directions of science development” (February 3-4, 2020) . Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua”, м. Львів, Україна, pp. 476-480. ISBN 978-966-8219-26-9

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) The essence of intercultural foreign language communicative competence in the educational process of gymnasium In: Технології, інструменти та стратегії реалізації наукових досліджень : матеріали Міжнародної наукової конференції . МЦНД, м. Луцьк, Україна, pp. 10-12.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Foreign language teacher preparation for the implementation of integrated content lines in institutions of general secondary education by means of game technologies In: Problems of Implementation of Science into Practice: Abstracts of XIII International Scientific and Practical Conference . Іnternational Science Group, с. Oslo, Norway, pp. 352-355. ISBN 978-1-64871-608-9

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Game technologies as a means of implementing integrated content lines in foreign language lessons in gymnasium In: «Іноземна мова у полікультурному просторі: досвід та перспективи» : збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції . Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, pp. 144-147.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Implementation of the integrated content line "Health and Safety" in English textbooks for grades 5-6 of gymnasium In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез Міжнародної науково-практичної інтернет конференції . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 154-156. ISBN 978-966-644-328-8

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Specificity for implementation of integrated content lines in foreign language lessons in grades 5–6 of a gymnasium In: Наукові тренди постіндустріального суспільства: матеріали міжнар. наук. конф. 28 лютого, 2020 року , 1 . Міжнародний центр науки і досліджень, м. Рівне, Україна, pp. 117-119.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Distance learning of a foreign language for students of general secondary education institutions in quarantine: successes and failures In: Проблеми та перспективи реалізації та впровадження міждисциплінарних наукових досягнень: матеріали міжнародної наукової конференції (12 червня 2020 рік) , 2 . Міжнародний центр наукових досліджень, м. Київ, Україна, pp. 12-15.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Implementation of the integrated content line "Civil Responsibility" in foreign language lessons in grades 5-6 of the gymnasium In: Міжгалузеві диспути: динаміка та розвиток сучасних наукових досліджень: матеріали міжнародної наукової конференції (10.07.2020 року) , 2 . Міжнародний центр наукових досліджень, м. Вінниця, Україна, pp. 76-79. ISBN 978-617-7171-68-2

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2020) Exercises as a means of forming intercultural foreign language communicative competence of gymnasium grades 5-6 students in listening In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2020 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 191-192. ISBN 978-966-644-563-9

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Primary shool student's readiness to work with an English language textbook independently: results of survey In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науково-практичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р. . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 98-99. ISBN 978-966-644-469-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Game activity as a way of implementing cross-cutting content lines in foreign language lessons in elementary school in the context of the ideas of the New Ukrainian School In: Die Relevanz und die Neuheit der modernen wissenschaftlichen Studien: der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ»zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz, Wien, 23 August, 2019 , 2 . NGO «Europäische Wissenschaftsplattform», d. Wien, Republik Österreich, pp. 53-56. ISBN 978-617-7171-80-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) The Newest Highlights in Competently Oriented Foreign Language Learning for Primary School Students In: Die Relevanz und die Neuheit der modernen wissenschaftlichen Studient der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ»zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz, Wien, 23 August, 2019 , 2 . NGO «Europäische Wissenschaftsplattform», d. Wien, Republik Österreich, pp. 71-74. ISBN 978-617-7171-80-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) STEM-education in the foreign language teaching of primary school students of the New Ukrainian School In: Perspectives et mise en oeuvre de l’innovation dans le domaine scientifique: :collection de papiers scientifiques «ΛΌГOΣ» avec des matériaux de la conférence scientifique et pratique internationale , 1 . Plateforme scientifique européenne, l. Genève, Suisse, pp. 108-110. ISBN 978-617-7171-82-8

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Test control of academic achievement of elementary school students in a foreign language In: Наукові теорії сьогодення та перспективи розвитку наукової думки: матеріали міжнародної наукової конференції (11 жовтня 2019 року) , 3 . Міжнародний центр наукових досліджень, м. Київ, Україна, pp. 23-25. ISBN 978-617-7171-80-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Creating a foreign language educational primary school environments of the new Ukrainian school In: Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи: Матеріали П`ятої Міжнародної науково-практичної конференції (10-11 жовтня 2019 року) Folia Comeniana: Вісник Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського . ВПЦ Візаві, м. Умань, Україна, pp. 181-183.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Forming key competences of younger school age students in the context of the Concept of the “New Ukrainian School” In: Матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Інновації в освіті: сучасні підходи до професійного розвитку вчителів іноземних мов» (До сімдесятиріччя факультету іноземних мов). 27–28 вересня 2019 р. . ПП Лисенко М.М., м. Ніжин, Україна, pp. 83-53.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Preparing a Modern Elementary School Foreign Language Teacher in the Context of New Ukrainian School Ideas In: Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти. Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (8 вересня 2019 року) . Бердянський державний педагогічний університет, м. Бердянськ, Україна, pp. 45-51.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Modern innovative technologies of teaching foreign language to gifted children in elementary school In: Інноваційні технології навчання обдарованих дітей та молоді : матеріали ХІ-ї Міжнародної науково-практичної конференції (10–13 жовтня 2019 року) . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 201-206.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Storytelling as a means of forming foreign-language communicative competence of pupils in modern primary school In: Мова та мовлення: лінгвокультурологічний, комунікативний та дидактичний аспекти : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 листопада 2019 року, м. Кам’янець-Подільський) . Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна, pp. 188-192.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) The Essence and Tasks of Competently Oriented Education of Foreign Languages for Primary Education Students In: Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання в освіті: теоретичний і практичний аспекти: Зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції . Педагогічна думка, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 260-264. ISBN 978-966-644-517-2

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2018) Objects, types and forms of control of educational achievements of pupils of elementary school in a foreign language in conditions of a competence-based approach In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2018 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 131-133. ISBN 978-966-644-464-9

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2017) Features of forming foreign language competence of primary school pupils In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік , 1 . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 143-144. ISBN 978-966-644-398-5

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2016) Structural components of the English language elective course "Culture and Art of Great Britain" In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 191-192. ISBN 978-966-644-398-5

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2015) The content of the English language elective course "Culture and Art of Great Britain" In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік , 1 . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 246-247. ISBN 978-966-644-398-5

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2014) Theoretical approaches to constructing the content of elective courses in foreign languages for high school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 244-245. ISBN 978-966-644-398-5

Monograph

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099), Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X), Шпак, Наталія Віталіївна (orcid.org/0000-0001-6541-291X), Кончович, Катерина Тиберіївна, Кравченко, Тетяна Миколаївна, Білак, Мар’яна Василівна, Дядченко, Олена Володимирівна, Мішак, Валентина Михайлівна and Моргун, Ірина Валентинівна (2019) Trends in updating the content of foreign language teaching in higher and general secondary education institutions: challenges of the New Ukrainian School Manual. МДУ, м. Мукачево, Україна.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Пасічник, Олександр Сергійович, Басай, Надія Пилипівна, Сідун, М.М., Теличко, Н.В., Габовда, А.М., Герцовська, Н.О., Гарапко, В.І., Бопко, І.З., Липчанко-Ковачик, О.В., Варга, Л.І., Фельцан, І.М., Тоба, Е. А., Білецька, О.В. and Козлова, Альона Ігорівна (2018) Lingual and Didactic Aspects of Teaching Foreign Languages at Institutions of Higher Pedagogiacal and Secondary Education Technical Report. Мукачівський державний університет, м. Мукачево, Україна.

Conference or Workshop Item

- Полонська, Тамара Костянтинівна (2012) Methodological basis of portfolio usage in foreign language education of high school students In: Modern trends in foreign language education in secondary and higher education: state, problems and prospects: nauk. and practical. seminar, 20-21 квітня, м. Чернігів, Україна.

Book

Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X), Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099), Коваленко, О.М. (orcid.org/0000-0001-8174-1780) and Яковчук, Михайло (orcid.org/0000-0002-2474-6056) (2022) Methodology of competence-oriented teaching of foreign languages for students of 5-6 grades of gymnasiums : methodical guide . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-638-4

Богданець-Білоскаленко, Наталія (orcid.org/0000-0001-6793-8018), Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4033-7287), Бурда, Михайло Іванович (orcid.org/0000-0003-0330-9866), Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X), Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669), Головко, Світлана Григорівна (orcid.org/0000-0003-0795-7166), Голота, Олег Володимирович (orcid.org/0000-0002-5682-483X), Горошкіна, Олена Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0378-888X), Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840), Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877), Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231), Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808), Крячко, Іван Павлович (orcid.org/0000-0002-3595-5478), Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171), Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666), Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298), Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245), Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427), Нетрибійчук, Олександр (orcid.org/0000-0002-2697-6824), Новосьолова, Валентина Іванівна (orcid.org/0000-0003-2987-7888), Онаць, Олена Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3323-1289), Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392), Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Пометун, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0002-4602-6383), Попова, Л.О. (orcid.org/0000-0003-2021-3348), Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Ремех, Тетяна Олексіївна (orcid.org/0000-0002-5666-6640), Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426), Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773), Туташинський, Василь Іванович (orcid.org/0000-0002-1842-0914), Фідкевич, Олена Львівна (orcid.org/0000-0003-3294-915X), Шпарик, Оксана Михайлівна (orcid.org/0000-0001-7507-4950) and Яценко, Таміла Олексіївна (orcid.org/0000-0002-6121-7495) (2021) Distance learning in quarantine: experience and prospects. Analytical and methodological materials . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-596-7

Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) and Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2020) Didactic and methodical bases of competence-oriented teaching of foreign languages in primary school . КОНВІ ПРІНТ, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7724-70-3

Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна, Пасічник, Олександр Сергійович and Басай, Надія Пилипівна (2018) Concept of competence-based teaching of foreign language to students of elementary school . Конві Прінт, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7724-06-2

Полонська, Тамара Костянтинівна (2017) Culture and Art of Great Britain . Видавничий дім «Сам», м. Київ, Україна.

Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Полонська, Тамара Костянтинівна, Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) and Басай, Надія Пилипівна (2017) Concept of competence-based teaching of foreign language to students of elementary school . Педагогічна думка, м. Київ, Україна.

Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна, Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099), Долинський, Євген Володимирович, Басай, Надія Пилипівна, Басай, Олег Вікторович and Алєксєєнко, Ірина Вікторівна (2015) Сonceptin of textbooks for foreign language elective courses for students of 10-11 classes of specialized schools . Педагогічна думка, м.Київ, Україна. ISBN 978-966-644-390-1

Алєксєєнко, Ірина Вікторівна, Басай, Надія Пилипівна, Коротков, Олександр Миколайович, Полонська, Тамара Костянтинівна, Плахотник, Василь Макарович, Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Радченко, Юлія Петрівна (2013) Linguodidactic principles of foreign language teaching of high school students . Педагогічна думка, м. Київ, Україна.

Teaching Resource

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) and Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2022) Formation of intercultural foreign language communicative competence of gymnasium grades 5-6 students: methodical recommendations [Teaching Resource]

- Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна, Пасічник, Олександр Сергійович, Долинський, Євген Володимирович, Басай, Надія Пилипівна, Алєксєєнко, Ірина Вікторівна and Басай, Олег Вікторович (2016) World without borders [Teaching Resource]

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099), Долинський, Євген Володимирович, Басай, Надія Пилипівна, Басай, Олег Вікторович and Алєксєєнко, Ірина Вікторівна (2015) Elective course curriculum for foreign language education in high secondary schools [Teaching Resource]

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2014) Profile foreign language education of high school students [Teaching Resource]

Other

- Редько, Валерій Григорович, Полонська, Тамара Костянтинівна, Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) and Басай, Надія Пилипівна (2017) Methodological commentary. Competence-oriented teaching of foreign languages in modern secondary school: essence, challenges and prospects УОВЦ «Оріон», м. Київ, Україна.

This list was generated on Wed Apr 24 15:41:35 2024 EEST.