Items where Subject is "Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 5 Мathematics. natural sciences > 57 Biological sciences in general"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: K | І | В | Г | К | М | Р | С
Number of items at this level: 62.

K

- Komarova, O.V. (orcid.org/0000-0002-3476-3351) and Azaryan, A.A. (orcid.org/0000-0003-0892-8332) (2018) Computer Simulation of Biological Processes at the High School Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. (2257). pp. 24-32. ISSN 1613-0073

І

- Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877), Булава, Леонід Миколайович, Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700), Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416), Ільченко, Олексій Георгійович (orcid.org/0000-0002-7188-9818), Коваленко, Валерій Сергійович and Ляшенко, А. Х. (orcid.org/0000-0003-1331-3383) (2017) Natural Sciences (Grades 10-11) : An Integrated Course [Teaching Resource]

Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877), Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416), Ільченко, Олексій Георгійович (orcid.org/0000-0002-7188-9818), Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700) and Ляшенко, А. Х. (orcid.org/0000-0003-1331-3383) (2018) Natural Science-11. A Textbook for the 11th Grade of Secondary Schools ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», м. Київ, Україна. (In Press)

В

- Васьківський, Микола Васильович (2014) The value-oriented aproach to the high school students professional identification as a condition of the professional orientation of a modern textbook Проблеми сучасного підручника (14). pp. 121-130.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2015) Of textbooks of biology in the formation of subject matter competence Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 97-104.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2013) Assessing the level of formation of the subject kompetentnostі basic school students - the use of knowledge and skills in the practice of biology Хімія і біологія у школі, 3. pp. 12-17.

- Ващенко, Л.С. (2012) The role of the school textbook of biology in the formation abilities to apply knowledge in practice Проблеми сучасного підручника, 1 (12). pp. 319-325.

- Ващенко, Л.С. (2016) Model for monitoring the formed levels of biological competence of seniors pupils in profiled lyceum Педагогічна освіта: теорія і практика, 1 (20). pp. 253-260.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2016) Biology textbook from the point of view of experts and senior students Проблеми сучасного підручника (16). pp. 45-58.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2017) The development of research skills of senior pupils in terms of specialized schools , 3. pp. 23-27.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2018) About external independent assessment after the basic school Біологія і хімія у рідній школі, 3. pp. 23-29.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2018) Changes in the pedagogical portrait of an educational institution (for example, Lyceum № 17 of Khmelnitsky) Біологія і хімія у рідній школі, 5. pp. 41-48.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2018) About the problem of the ability to use knowledges and skills in biology in a practical situation Біологія і хімія в рідній школі, 6. pp. 39-44.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2016) Experimental evaluation of the biological subject competence seniors Біологія і хімія в рідній школі, 2. pp. 38-42.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2015) Evaluation of the level of formation of the subject’s competences іn biology of the secondary school pupils Біологія і хімія в рідній школі, 3. pp. 38-45.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2016) Monitoring system for assessing the level of the subject biological competence of senior school students of a multi-discipline lyceum In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 82-83. ISBN 978-966-644-398-5

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2017) Monitoring system for assessing the level of the subject biological competence of senior school students of a multi-discipline lyceum In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 59-60. ISBN 978-966-644-398-5

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2012) Competent approach in education: from mastering of knowledge to mastering them Біологія і хімія в сучасній школі, 4 (92). pp. 14-18.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2015) Monitoring system for assessing the level of the subject biological competence of senior school students of a multi-discipline lyceum In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 132-133. ISBN 978-966-644-398-5

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2014) Technologies for assessing the level of formation of the subject competence of primary school students - the ability to apply knowledge and skills in practice In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік Інститут педагогіки, м.Київ, Україна, pp. 117-118. ISBN 978-966-644-398-5

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2013) Technology for assessing the level of formation of the subject competence of primary school students - the ability to apply knowledge and skills in biology in practice In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2013 рік Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 306-307.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2013) Technologiesy for assessing the level of formation of the subject competence of primary school students - the ability to apply knowledge and skills in practice In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2012 рік Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 92-93.

- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) and Жук, Ю.О. (orcid.org/0000-0002-6932-2484) (2019) Features of using the conceptual apparatus of biology in external independent testing summary Біологія і хімія в рідній школі, 1. pp. 35-41.

- Величко, Л. П., Буринська, Н. М., Матяш, Н.Ю., Коршевнюк, Т. В., Вороненко, Т. І. and Козленко, О. Г. (2016) The calendar-thematic planning of biology and chemistry on competency-based approaches Біологія і хімія в рідній школі, 4 (116). pp. 2-5.

- Величко, Л. П. and Ковтуненко, В.О. (2014) Конституція білків Біологія і хімія в рідній школі , 4. pp. 5-8.

- Вербицький, В.В. (2018) Integration of general secondary, extra-curricular and out-of-school education in Biology in the context of modernization of education in Ukraine In: Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал: матеріали звіт. наук.-практ. конф. Ін-ту проблем виховання НАПН України за 2017 рік НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 53-58.

- Вороненко, Т. І. (2014) Development of Perception of the Environment through the Ecological Component on the Lessons Біологія і хімія в рідній школі (5). pp. 5-8.

- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2015) Project activities of students in science teaching Біологія і хімія в рідній школі, 4 (110). pp. 20-24.

Г

- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700) (2014) Реалізація міжпредметних зв’язків засобами шкільного підручника з біології Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць (13). ISSN 978-966-644-204-1 (Submitted)

- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700) (2013) Формування природничо-наукової компетентності учнів в умовах інтеграції змісту біологічного компонента цілісної природничо-наукової освіти Технології інтеграції змісту освіти: зб. наук. праць за матеріалами міжнар. наук.-практ. конф. «Теоретико-методичні засади компетентнісної моделі змісту освітніх галузей загальноосвітньої школи», 18 квітня 2013 р. (5).

- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700) (2014) The implementation of the interdisciplinary connections by means of a biology textbook Проблеми сучасного підручника (14). pp. 165-174. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700) (2017) The Role of the Bio-Ecological Module of the Textbook "Natural Science-11" in the Formation of the Natural Sciences Competence of Senior Pupils Problems of a Modern Textbook (18). pp. 35-39. ISSN 2411-7447

К

- Козленко, О. Г. (2012) The Practical Work «Modeling of the Spatial Structure of Biomolecules» Біологія і хімія в сучасній школі, 3. pp. 24-29.

- Козленко, О. Г. (2014) The ratio of the theoretical content and the content of activities in biology textbooks Проблеми сучасного підручника (14). pp. 293-300. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Козленко, О. Г. (2015) Digital taskbook at biology lessons Биология, 5-6 (974). pp. 30-41.

- Козленко, О. Г. (2016) Игрушка-трансформер как объект для групповой исследовательской работы на уроке биологии Біологія і хімія в рідній школі, 4 (116). p. 47.

- Козленко, О. Г. (2015) Using the modeling method as a tool for biology teaching to secondary school students In: Матеріали Міжнародної конференції «I Весняні наукові читання», 30 травня 2015 р Центр наукових публікацій, м. Київ, Україна, pp. 61-66.

- Козленко, О. Г. (2016) Results of measurements of students’ basic skills to work with different types of models in the process of biology learning Український педагогічний журнал, 3 (7). pp. 93-104. ISSN 2411-7420

- Козленко, О. Г. (2014) The ratio of theoretical and illustrative material in biology textbooks Проблеми сучасного підручника, 14. pp. 293-300. ISSN 2411-1309

- Козленко, О. Г. (2018) Project-role game in biology as a form of realization through-going content line "Enterprising and financial competency" Біологія і хімія в рідній школі, 2 (126). pp. 11-19.

Козленко, О. Г. (2017) Biology. Grade 9 Видавничий дім «Сам», м. Київ, Україна. ISBN 966-8714-35-0

- Козленко, О. Г. and Діска, К. О. (2016) Experience of using models blocks in teaching biology Біологія і хімія в рідній школі, 2 (113). pp. 29-32.

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) and Синєока , Г. Ю. (2014) Використання електронного підручника на уроках біології в 11 класі Біологія і хімія в рідній школі, 1 (101). pp. 18-20.

- Коршевнюк, Т. В. (2014) Textbook natural study as a means of propaedeutic prepare fifth graders for learning biology Проблеми сучасного підручника (14). pp. 310-320. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Коршевнюк, Т. В. (2015) The content of school education In the conteхt of bIological scsence Біологія і хімія в рідній школі, 1 (107). pp. 38-42.

- Коршевнюк, Т. В. (2014) Principles of formation of the modern content of the biological component of school science education Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 10 (44). pp. 78-88. ISSN 2312-5993

- Коршевнюк, Т. В. (2018) Competence potential of a biology textbook Проблеми сучасного підручника (20). pp. 194-203. ISSN 2411-1309

Коршевнюк, Т. В. (2017) Biology. Grade 6 Видавничий дім «Сам», м. Київ, Україна. ISBN 966-8714-33-4

М

- Матяш, Н.Ю. (2013) Systematic approach to studying of human being organizm Біологія і хімія в рідній школі, 6 (100). pp. 17-20.

- Матяш, Н.Ю. (2013) Studing the regulative systems in the biology cource, 9th form Біологія і хімія в сучасній школі, 2 (96). pp. 42-45.

- Матяш, Н.Ю. (2014) Systematization of knowledge about the man in the curricula and textbooks of biology (1913–1931 years) Рідна школа, 8-9. pp. 46-49. ISSN 0131-6788

- Матяш, Н.Ю. (2014) Conceptual Bases for Biological Education Content Planning at a Base School Біологія і хімія в рідній школі (5). pp. 33-37.

- Матяш, Н.Ю. (2014) The foreign experience of systematization of knowledge about a human being in the biology textbooks for basic school Проблеми сучасного підручника (14). pp. 400-408. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Матяш, Н.Ю. (2015) Practical part of the biology educational program: the problems of its implementation Біологія і хімія в рідній школі, 6 (112). pp. 38-41.

- Матяш, Н.Ю. (2018) Fundamentalization of school biological education - the basis for forming the subject competence of a pupil Український педагогічний журнал, 1 (19). pp. 54-60. ISSN 2411-1317

Матяш, Н.Ю. (2015) Biology. Grade 8 Педагогічна думка, м. Київ, Україна.

Матяш, Н.Ю. and Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2016) Biology Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 84-90. ISBN 978-966-644-419-9

- Міленіна, М.М. (orcid.org/0000-0001-6794-4821) (2018) Intellectual Anthropology – a Biological Approach to Introducing Existence Education and Development of Gifted personality, 3 (70). pp. 16-20. ISSN 2309 ‑3935

Р

- Рибалко, Ліна Миколаївна (2014) The conceptual basis for the formation of the structure and the content of biology textbooks for primary schools on the principles of the ecological and the evolutionary approach Проблеми сучасного підручника (14). pp. 618-624. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

Робак, В.Є. (2012) Biology Педагогічна думка, м.Київ, Україна.

С

- Савченко, З.В. (2007) Аpplication of multimedia means of education at the lessons of biology in general educational establishments Інформаційні технології і засоби навчання , 3 (4). ISSN 2076-8184

- Сак, Т.В. (orcid.org/0000-0002-7608-0110) (2015) The educational programs for 5-9 (10) classes of special general educational institutions for children with a delay in mental development "Biology" grades 6-7 [Teaching Resource]

This list was generated on Thu Mar 21 04:37:27 2019 EET.