Digital Library NAES of Ukraine

Browse by Scientific subject

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: P | R | Г | П | Р | Ш
Number of items: 53.

P

- Polonska, T.K. (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Innovation in the ukrainian primary school: student learning outcomes requirements for foreign language according to competency-based approach Укрїнський педагогічний журнал, 1. pp. 69-76. ISSN 2411-1317

- Polonska, T.K. (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) The essence of competence-oriented foreign languages teaching of young school-age gifted children in the context of New Ukrainian School In: Обдаровані діти – інтелектуальний потенціал держави : матеріали XІІ-ї Міжнародної науково-практичної конференції . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 286-289.

- Polonska, T.K. (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Educational foreign language environment at primary level in the context of New Ukrainian School In: Теоретичні та практичні аспекти формування освітнього простору інституційного рівня: світовий та вітчизняний вимір : зб. тез Міжнар. наук. конф. (24-25 жовтня 2019 року) . ЛНУ імені Івана Франка, м. Львів, Україна, pp. 28-30.

R

- Redko, V.H. (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Polonska, T.K. (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Conceptual basis for the formation of a foreign language competent person of a student of general secondary education institution Scientific discussion, 1 (28). pp. 12-19. ISSN 3041-4245

Г

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Continuity of formation of key competences of elementary school students in the process of learning a foreign language: interpretation of the results of the analysis of the current curriculum Педагогічна освіта: теорія і практика, 2 (1 (26)). pp. 315-326. ISSN 2309-9763

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) School textbook in organizing self-study of primary school students in foreign languages In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науково-практичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р. . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 40-41. ISBN 978-966-644-469-4

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Formation of key competences of elementary school students in the process of learning a foreign language In: Матеріали інтернет-конференції «Розвиток мовної особистості педагога: лінгводидактичний та когнітивний аспекти» (30 травня 2019 року) . Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна.

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Independent work as a means of forming key competences of elementary school students in the process of learning a foreign language In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез І Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи» (Київ, 30 вересня 2019 року) . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 27-29.

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Formation of Key Competence “Communication in Foreign Languages” of Grades 1-4 Students in the Context of New Ukrainian School Requirements In: Філологічна освіта: компетентнісна парадигма: матеріали Міжнародної науково-практичної заочної інтернет-конференції . Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, м. Миколаїв, Україна, pp. 36-37.

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Organization of independent work of primary class students in the process of competently oriented learning of foreign languages Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки» (45). pp. 24-34. ISSN 2521-1757

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Formation of key competences of 2 grade students at foreign language lessons in the context of New Ukrainian School requirements Іноземні мови в школах України, 5 (99). pp. 8-10.

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Formation of basic competences in natural science and technology of elementary school students at foreign language lessons In: Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання в освіті: теоретичний і практичний аспекти: Зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 119-121. ISBN 978-966-644-517-2

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Chant as a means of competently oriented foreign language learning in elementary grades In: Образне слово Луганщини : матеріали ХVІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. імені Віктора Ужченка . ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, м. Старобільськ, Україна, pp. 37-41.

- Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X) (2019) Formation of elementary school students' mathematical competence in foreign language lessons In: Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника: збірник матеріалів ІІІ усеукраїнської науково-практичної конференції (м. Суми, 25 жовтня 2017 року) (1). Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 101-103.

П

- Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) (2019) Intercultural Mediation in Foreign Language Taching at Primary School: Didactic Potential and Challenges of Implementation In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науково-практичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р. . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 94-95. ISBN 78-966-644-469-4

- Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) (2019) Intercultural Mediation – Reassessment of Student’s First Language Role in the Process of Foreign Language Learning Проблеми сучасного підручника (22). pp. 213-233. ISSN 2411-1309

- Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) and Пасічник, Олена Олексіївна (orcid.org/0000-0003-0792-2406) (2019) Emotional and Axiological Component of Foreign Language Learning: Didactic Outline Український педагогічний журнал, 1. pp. 45-56. ISSN 2411-1317

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Features of checking primary school student progress in foreign languages according to the competence based approach Педагогічна освіта: теорія і практика, 2 (1 (26)). pp. 369-375. ISSN 2309-9763

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Implementation of cross-cutting content lines in teaching foreign languages to primary school students on the basis of competence-based approach Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1 (44). pp. 132-136. ISSN 2524-0609

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Primary shool student's readiness to work with an English language textbook independently: results of survey In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науково-практичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р. . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 98-99. ISBN 978-966-644-469-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Game activity as a way of implementing cross-cutting content lines in foreign language lessons in elementary school in the context of the ideas of the New Ukrainian School In: Die Relevanz und die Neuheit der modernen wissenschaftlichen Studien: der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ»zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz, Wien, 23 August, 2019 , 2 . NGO «Europäische Wissenschaftsplattform», d. Wien, Republik Österreich, pp. 53-56. ISBN 978-617-7171-80-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) The Newest Highlights in Competently Oriented Foreign Language Learning for Primary School Students In: Die Relevanz und die Neuheit der modernen wissenschaftlichen Studient der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ»zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz, Wien, 23 August, 2019 , 2 . NGO «Europäische Wissenschaftsplattform», d. Wien, Republik Österreich, pp. 71-74. ISBN 978-617-7171-80-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Assessing learning achievement of primary school students in foreign languages on the context of competence-based approach Проблеми сучасного підручника, 22. pp. 224-237. ISSN 2411-1309

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) STEM-education in the foreign language teaching of primary school students of the New Ukrainian School In: Perspectives et mise en oeuvre de l’innovation dans le domaine scientifique: :collection de papiers scientifiques «ΛΌГOΣ» avec des matériaux de la conférence scientifique et pratique internationale , 1 . Plateforme scientifique européenne, l. Genève, Suisse, pp. 108-110. ISBN 978-617-7171-82-8

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Test control of academic achievement of elementary school students in a foreign language In: Наукові теорії сьогодення та перспективи розвитку наукової думки: матеріали міжнародної наукової конференції (11 жовтня 2019 року) , 3 . Міжнародний центр наукових досліджень, м. Київ, Україна, pp. 23-25. ISBN 978-617-7171-80-4

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Creating a foreign language educational primary school environments of the new Ukrainian school In: Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи: Матеріали П`ятої Міжнародної науково-практичної конференції (10-11 жовтня 2019 року) Folia Comeniana: Вісник Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського . ВПЦ Візаві, м. Умань, Україна, pp. 181-183.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Forming key competences of younger school age students in the context of the Concept of the “New Ukrainian School” In: Матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Інновації в освіті: сучасні підходи до професійного розвитку вчителів іноземних мов» (До сімдесятиріччя факультету іноземних мов). 27–28 вересня 2019 р. . ПП Лисенко М.М., м. Ніжин, Україна, pp. 83-53.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Preparing a Modern Elementary School Foreign Language Teacher in the Context of New Ukrainian School Ideas In: Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти. Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (8 вересня 2019 року) . Бердянський державний педагогічний університет, м. Бердянськ, Україна, pp. 45-51.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Modern innovative technologies of teaching foreign language to gifted children in elementary school In: Інноваційні технології навчання обдарованих дітей та молоді : матеріали ХІ-ї Міжнародної науково-практичної конференції (10–13 жовтня 2019 року) . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 201-206.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Storytelling as a means of forming foreign-language communicative competence of pupils in modern primary school In: Мова та мовлення: лінгвокультурологічний, комунікативний та дидактичний аспекти : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 листопада 2019 року, м. Кам’янець-Подільський) . Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна, pp. 188-192.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Formation of through content lines in foreign language lessons at primary school by means of game technologies Іноземні мови в школах України, 5 (99). pp. 5-8.

- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) The Essence and Tasks of Competently Oriented Education of Foreign Languages for Primary Education Students In: Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання в освіті: теоретичний і практичний аспекти: Зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції . Педагогічна думка, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 260-264. ISBN 978-966-644-517-2

Р

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Means of providing a system of communicative actions for competence-oriented teaching foreign languages to primary school students: theoretical-methodical aspect Український педагогічний журнал, 1. pp. 33-44. ISSN 2411-1317

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Conceptual basis of the educational foreign communicative environment content for competence-oriented teaching foreign languages to primary school students Педагогіка і психологія, 1. pp. 13-23. ISSN 2304-0629

- Редько, Валерій Григорович (2019) Forming a competent personality at primary school: interpretation of further trends in teaching foreign languages In: Викладання іноземних мов в Україні та за її межами: досвід і виклики. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (21-22 березня 2019 року) , 1 . НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 234-236. ISBN 978-966-2716-34-4

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Conceptual foundations of constructing content of competence-based teaching of foreign languages in institutions of general secondary education: lingual and didactic aspects In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науково-практичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р. . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 114-122. ISBN 978-966-644-445-8

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Didactic essence of the process of competently oriented teaching of foreign languages of elementary school students In: Die Relevanz und die Neuheit der modernen wissenschaftlichen Studien: :der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ»zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz, Wien, 23 August, 2019 , 3 . NGO «Europäische Wissenschaftsplattform», d. Wien, Republik Osterreich, pp. 12-15. ISBN 978-617-7171-80-4

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Organization of Competently Oriented Foreign Language Teaching in Primary School: The Methodological Recommendations [Teaching Resource]

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Indicators of Formation of Foreign Language Intercultural Communicative Competence of Primary School Students In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез І Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи» (Київ, 30 вересня 2019 року) . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 112-114.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Qualitative characteristics of primary school students' educational achievement in competent oriented foreign language learning In: Наукові теорії сьогодення та перспективи розвитку наукової думки: матеріали міжнародної наукової конференції (11 жовтня 2019 року) , 3 . Міжнародний центр наукових досліджень, м. Київ, Україна, pp. 36-39.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Didactic Functions of Educational Foreign Language Communicative Environment as a Tool for Competently Oriented Foreign Language Teaching in Primary School In: Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи: Матеріали П`ятої Міжнародної науково-практичної конференції, м. Умань, 11–12 жовтня 2019 року . ВПЦ Візаві, м. Умань, Україна, pp. 198-201.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Linguodidactic principles of a competently oriented foreign language teaching of primary school students In: Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти. Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (8 вересня 2019 року) . Бердянський державний педагогічний університет, м. Бердянськ, Україна, pp. 56-60.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Trends in updating the content of teaching foreign languages to elementary school students In: Мова та мовлення: лінгвокультурологічний, комунікативний та дидактичний аспекти : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 листопада 2019 року, м. Кам’янець-Подільський) . Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна, pp. 195-198.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Competently Oriented Learning of Foreign Languages - Challenges of a New Ukrainian School In: Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Ідентичність і свобода в освіті та науці , 7 . Посвіт, м. Конін, Польща – м. Ужгород, Україна, – м. Бєльско-Бяла, Польща – м. Київ, Україна, pp. 113-114. ISBN 978-617-7235-50-6

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Organization of Competent Oriented Learning of Foreign Languages in Primary School: The Methodical Recommendations [Teaching Resource]

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Competent orientation of the foreign language learning process for students of grades 1-4 - challenges of the New Ukrainian School Іноземні мови в школах України, 5 (99). pp. 2-4.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) (2019) Functions of educational materials for competently oriented teaching foreign languages of elementary school students In: Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання в освіті: теоретичний і практичний аспекти: Зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції . Педагогічна думка, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 275-277. ISBN 978-966-644-517-2

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) A foreign language textbook as a means for motivating students to learning activity in institutions of general secondary education Проблеми сучасного підручника, 22. pp. 260-273. ISSN 2411-1309

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925) and Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041) (2019) Teachers’ readiness for competence-oriented teaching foreign languages to modern primary school students: analysis of survey results Проблеми сучасного підручника (23). pp. 228-244.

- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925), Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041), Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099), Горошкін, Ігор Олександрович (orcid.org/0000-0003-2694-458X), Шпак, Наталія Віталіївна (orcid.org/0000-0001-6541-291X), Кончович, Катерина Тиберіївна, Кравченко, Тетяна Миколаївна, Білак, Мар’яна Василівна, Дядченко, Олена Володимирівна, Мішак, Валентина Михайлівна and Моргун, Ірина Валентинівна (2019) Trends in updating the content of foreign language teaching in higher and general secondary education institutions: challenges of the New Ukrainian School Manual. МДУ, м. Мукачево, Україна.

Ш

- Шпак, Наталія Віталіївна (orcid.org/0000-0001-6541-291X) (2019) Didactic games - an efficient tool for boosting communicative activity of primary school students in the process of learning German In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науково-практичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р. . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 132-133. ISBN 978-966-644-469-4

- Шпак, Наталія Віталіївна (orcid.org/0000-0001-6541-291X) (2019) Project activity of elementary school students in terms of competently oriented foreign language learning Іноземні мови в школах України, 5 (99). pp. 11-13.

- Шпак, Наталія Віталіївна (orcid.org/0000-0001-6541-291X) (2019) Project technology as an effective means of activating foreign language communication activities of elementary school students In: Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання в освіті: теоретичний і практичний аспекти: Зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції . Педагогічна думка, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 382-384. ISBN 978-966-644-517-2

This list was generated on Fri Dec 27 01:00:06 2024 EET.