Digital Library NAES of Ukraine

Recommendations of the participants of the scientific panel “Determinants of professional success of teachers of higher education institutions” of the VII All-Ukrainian open scientific and practical online forum “Innovative transformations in modern educa

- Інститут обдарованої дитини, НАПН України, Інститут цифровізації освіти, НАПН України, Інститут психології імені Г.С.Костюка, НАПН України, Інститут педагогіки, НАПН України, ІПООД, НАПН України, Центр українсько-європейського наукового співробітництва, ГО, Донецький державний, університет внутрішніх справ, Кафедра професійної та вищої освіти, Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти», Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти" НАПН України, Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних, працівників Черкаської обласної ради, Херсонський політехнічний фаховий коледж Державного університету, «Одеська політехніка», Київський інститут, бізнесу та технологій, Березівське вище професійне училище, Національного університету «Одеська політехніка», Криворізький, навчально-виробничий центр, Комунальний заклад, «Рішельєвський науковий ліцей», Криворізький природничо-науковий ліцей, КПНЛ, Центральноукраїнський, науковий ліцей, Кіровоградська, Мала академія наук, Міжнародна благодійна організація, «Лідер якості», Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами, Громадська організація, Спілка жінок, Кіровоградщини, ГО, "Стратегія майбутнього" and Науково-освітній альянс, "Green skills - актуальні для всіх професій" (2025) Recommendations of the participants of the scientific panel “Determinants of professional success of teachers of higher education institutions” of the VII All-Ukrainian open scientific and practical online forum “Innovative transformations in modern educa ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)

[thumbnail of РЕКОМЕНДАЦІЇ форуму_2811.2025.pdf] Text
РЕКОМЕНДАЦІЇ форуму_2811.2025.pdf

Download (509kB)

Abstract

To ensure the sustainable development of professional competence of teachers in higher education institutions, the participants of the scientific panel formulated a number of recommendations aimed at strengthening the systematicity, coherence and innovation of educational practices. They take into account modern challenges, the needs of the teaching community and digitalization trends, ensuring an effective combination of theoretical and practical aspects of advanced training.

Item Type: Other
Keywords: higher education institution, teacher, professional success, innovation, recommendations
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics > 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work > 001.32 Learned, scientific societies. Academies
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Department of Theory and Practice of Pedagogical Education
Depositing User: професор Лариса Михайлівна Петренко
Date Deposited: 05 Dec 2025 12:48
Last Modified: 05 Dec 2025 12:48
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/747497

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item