- Чекстере, Оксана Юріївна (orcid.org/0000-0003-2435-3831) (2022) Adaptation assistance for displaced children who have suffered a psycho-emotional trauma or serious loss In: Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник тез V Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 22 квітня 2022 р.) . Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 151-154. ISBN 978-617-7745-11-1
Text
Тези_ДОПОМОГА В АДАПТАЦІЇ ДІТЯМ-ПЕРЕСЕЛЕНЦЯМ.pdf Download (252kB) |
Abstract
The purpose of our work is to provide a tool to enable traumatized children to cope with the problem. Such a tool can be systematic group classes with children of preschool and primary school age. The sessions should provide stabilization (return to the previous level of functioning or prevention of further dysfunction), the child's ability to adapt, the possibility of getting rid of his fears and the restoration of a "positive connection" with the adult.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |