Digital Library NAES of Ukraine

Практика вивчення фольклору у класичних університетах радянської доби (1950 – 1980-х рр.)

- Вовк, М.П. (orcid.org/0000-0002-9109-9194) (2013) Практика вивчення фольклору у класичних університетах радянської доби (1950 – 1980-х рр.) Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 20 (30). pp. 48-53.

[thumbnail of ПРАКТИКА_ВИВЧЕННЯ_ФОЛЬКЛОРУ.pdf]
Preview
PDF
ПРАКТИКА_ВИВЧЕННЯ_ФОЛЬКЛОРУ.pdf - Published Version

Download (436kB)

Abstract

Сучасні тенденції розвитку вищої філологічної освіти зумовлюють необхідність осмислення досвіду підготовки майбутніх учителів-філологів в історико-педагогічній ретроспективі. У цьому аспекті важливо окреслити найвагоміші досягнення і недоліки певних періодів, зокрема специфіки вивчення фольклорної традиції у радянський період, який асоціюється з достатньо суперечливими підходами до викладання усної народної творчості...

Item Type: Article
Keywords: фольклор, класичний університет, історія, учителі-філологи, народна творчість
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics > 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work > 001.9 Dissemination of ideas
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 9 Geography. Biography. History > 93/94 History
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Pedagogical Aesthetics and Ethics Department
Depositing User: Юлія Грищенко
Date Deposited: 08 May 2014 13:30
Last Modified: 13 Feb 2020 12:07
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/4038

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item