Social competence of pupils with OOP as a basis for socio-educational integration

- Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475) (2023) Social competence of pupils with OOP as a basis for socio-educational integration In: Збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції «Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти» . ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 247-250.

[img] Text
Zbirnik_HNPU_Spets.Osv-248-251.pdf - Published Version

Download (331kB)

Abstract

The main goal of education of children with special needs is their involvement in all spheres of life regardless of any of their differences. Inclusive education involves, in addition to high-quality academic progress, primarily the social development of students. In order to ensure the acquisition of interpersonal competence and their full-fledged social integration by students with special educational needs, it is necessary to form social competence in children, as systematically and consistently as basic academic knowledge, skills, abilities, and competencies. This requires collective efforts and long-term planned work of the whole team, which includes primarily teachers, students and their parents.

Item Type: Book Section
Additional Information: Анотація. Збірник містить наукові праці, присвячені висвітленню проблеми формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами. Розглянуто широке коло нагальних питань, пов’язаних з організацією психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах спеціальної, інклюзивної та позашкільної освіти в умовах воєнного стану. Abstract. The collection contains scientific papers on the following issues formation of life competence of persons with special educational needs. A wide range of pressing issues related to the organisation of psychological and pedagogical support for children with special educational needs in institutions of special, inclusive and extracurricular education under martial law. Ключові слова: формування життєвої компетентності, особливі освітні потреби, позашкільна освіта, спеціальна освіта, інклюзивна освіта, психолого-педагогічний супровід, воєнний стан. Keywords: formation of life competence, special educational needs, out-of-school education, special education, inclusive education, psychological and pedagogical support, martial law.
Keywords: special pedagogy, social competence, students with special educational needs, socio-educational integration
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with hearing disabilities
Depositing User: Зав.від. С.В. Литовченко
Date Deposited: 07 Jul 2023 15:21
Last Modified: 07 Jul 2023 15:21
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/736075

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item