Digital Library NAES of Ukraine

Browse by Scientific subject

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: M | R | В | Г | К | М | П | Р
Number of items: 35.

M

- Moroz, P.V. (2015) The use of caricatures in the school textbooks of world history (methodology of research-based studying) Проблеми сучасного підручника (17). pp. 241-257. ISSN 2411-1309

- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2015) Conceptual bases of the research activity in the process of teaching world history at the secondary school Український педагогічний журнал, 3. pp. 102-115. ISSN 2411-7420

R

- Remekh, T.O. (2015) On the structure of the pupil’s law subject competence SWorld Journal, J21508 (9). pp. 8-13. ISSN 2227-6920

- Remekh, T.O. (2015) Potential capacity of the Law practical course in the schoolchildren's legal education Освіта та розвиток обдарованої особистості, 12 (43). pp. 5-8. ISSN 2309-3935

В

- Власов, Віталій Сергійович (2015) Cartographic skills as a component of spatial competence. Formation of cartographic skills in history lessons In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 176-178. ISBN 978-966-644-398-5

- Власов, Віталій Сергійович (2015) New textbook on Ukrainian history for the 7th form Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 3. pp. 21-30.

- Власов, Віталій Сергійович (2015) Methodology of practical classes on the history of Ukraine in the 7th form Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 7-8. pp. 40-47.

Г

- Гупан, Нестор Миколайович (2015) The system of competently oriented cognitive tasks in the lesson of history In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 175-176. ISBN 978-966-644-398-5

- Гупан, Нестор Миколайович (2015) Textbook with which it is interesting to work: about a new textbook on history of Ukraine for 7th grade Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 4. pp. 18-28.

- Гупан, Нестор Миколайович (2015) Some controversies in the content of the academic course “History of Ukraine” (7th grade) Український педагогічний журнал, 1. pp. 119-125. ISSN 2411-1317

- Гупан, Нестор Миколайович (2015) Development of textbooks analytical tools in the homeland research area of modern era Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 167-177. ISSN 2411-1309

К

- Кришмарел, В. Ю. (2015) Religious component in the course of the history of Ukraine in grades 7-8 In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 179-181. ISBN 978-966-644-398-5

- Кришмарел, В. Ю. (2015) About some aspects of coordination of typologies relations between the state, religious organizations and education Софія, 2 (4). pp. 34-37.

- Кришмарел, В. Ю. (2015) The layout originals of the textbook in Ukrainian History textbook for the 7th grade: a religious component Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 299-309. ISSN 2411-1309

М

- Малієнко, Юлія Борисівна (2015) The main requirements of the textbook on the history of the Middle Ages In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 181-182. ISBN 978-966-644-398-5

- Малієнко, Юлія Борисівна (2015) New approaches to the design of the content of a textbook «History of Middle Ages» (the 7th grade) Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 335-344. ISSN 2411-1309

- Малієнко, Юлія Борисівна (2015) The medieval society of Western Europe. New structure of society and theory of three states. The role of Christian Churches in the development of medieval society Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 4. pp. 37-42.

- Малієнко, Юлія Борисівна (2015) The medieval society of Western Europe. The formation of «barbarian kingdoms». Empire of Charles the Great. From the cycle "Methods of studying the Middle Ages" Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 1-2. pp. 28-33.

- Мацейків, Тетяна Іванівна (2015) Formation of competence of students in the ethnic sphere in the process of obtaining historical knowledge In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 182-184. ISBN 978-966-644-398-5

- Мацейків, Тетяна Іванівна (2015) Theoretical and methodical principles of the implementation of the ethno-cultural component of the history of Ukraine in the 7th-8th grades Актуальне научные исследования в современнои мире, 3 (7). pp. 91-96.

- Мацейків, Тетяна Іванівна (2015) Formation of ethnocultural competence with the help of school history Теоретичні питання культури, освіти та виховання (52). pp. 122-125. ISSN 2411-5983

- Мороз, Ірина Володимирівна (2015) Problems of the selection and structuring of the content of studying world history in the main school in the context of research training In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 190-192. ISBN 978-966-644-398-5

- Мороз, Петро Володимирович (2015) The conceptual foundations of research activity in the process of studying world history at the primary school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 184-185. ISBN 978-966-644-398-5

- Мороз, Петро Володимирович and Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840) (2015) Discuss the trials of the modern textbook Комп’ютер у школі та сім’ї, 1. pp. 3-4. ISSN 2307-9851

- Мороз, Петро Володимирович and Мороз, Ірина Володимирівна (2015) The research approach implementation in the school textbook of history (exemplified by the textbook "World history. History of Ukraine" for the pupils of the 6th grade) Проблеми сучасного підручника (15). pp. 53-66. ISSN 2411-1309

П

- Пометун, Олена Іванівна (2015) Conceptual basis of competently oriented methodology of teaching history in primary school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 173-175. ISBN 978-966-644-398-5

- Пометун, Олена Іванівна (2015) System of rubrics and exercises in history competency oriented textbook Проблеми сучасного підручника, 2 (15). pp. 186-197. ISSN 2411-1309

- Пометун, Олена Іванівна (2015) Cooperative learning organization: what we have to have in our mind Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 4. pp. 18-28.

- Пометун, Олена Іванівна (2015) The system of tasks and exercises as an important part of a modern history textbook Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 9. pp. 34-39.

- Пометун, Олена Іванівна and Малієнко, Юлія Борисівна (2015) New in textbook creation or how not to be mistaken choosing a textbook for history Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання : науково-методичний журнал, 3. pp. 17-21.

Р

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2015) Competency approach to teaching law students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 172-173. ISBN 978-966-644-398-5

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2015) The role and place of goal-setting in a competence-oriented study of law students Історія в рідній школі, 10. pp. 23-25.

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2015) Components and manifestations of the pupil’s law subject competence Народна освіта, 3 (27).

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2015) Implementation of inter-course connections in the school textboks for study of common law Проблеми сучасного підручника, 2 (15). pp. 209-220. ISSN 2411-1309

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2015) Practical and Oriental Studies of Law Students in Ukraine - from the educational program "Street Law" to the subject "Jurisprudence. Practical course" Инновационные подходы к развитию образования и воспитания, 1. pp. 68-89.

This list was generated on Thu Dec 26 12:17:23 2024 EET.