Items where Division is "Department of Teaching Ukrainian Language and Literature" and Year is 2015

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 35.

Article

- Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2015) Principles of Linguistic Competence methods of teaching syntax Українська мова і література в школі, 3 (155). (In Press)

- Бондаренко, Неллі Володимирівна (2015) Conceptual principles of the textbook "Ukrainian language" for the 8th form of education with Ukrainian studies Дивослово, 10. pp. 10-14.

- Бондаренко, Неллі Володимирівна (2015) "Restart" language programs: status, calls, perspectives Дивослово, 7-8. pp. 14-17.

- Галаєвська, Л.В. (2015) Psychological conditions of effective speech communication students 8-9 grades Українська мова і література в школі, 2 (154).

- Голуб, Ніна Борисівна (2015) Speech genres in Ukrainian lessons in 8-9 classes Українська мова і література в школі, 1 (153). pp. 13-19.

- Голуб, Ніна Борисівна (2015) Approaches to learning the Ukrainian language in primary school Українська мова і література в школі, 3 (155). pp. 2-10.

- Голуб, Ніна Борисівна (2015) The syntax of studies 8-9 classes: analogical aspect Українська мова і література в школі, 5 (123). pp. 2-6.

- Голуб, Ніна Борисівна (2015) Conceptual foundations of modern teaching methods of the Ukrainian language in general education school Український педагогічний журнал, 1. pp. 107-117. ISSN 2411-1317

- Голуб, Ніна Борисівна (2015) Teaching of the Ukrainian language in a modern general education school: a functional aspect Український педагогічний журнал, 3. pp. 88-101. ISSN 2411-1317

- Голуб, Ніна Борисівна (2015) Motivational aspect of the process of forming the speech culture of students of grades 8-9 Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна», 1 (5). pp. 135-139.

- Голуб, Ніна Борисівна (2015) Teaching of the Ukrainian language in a modern general education school: a functional aspect Український педагогічний журнал, 3. pp. 88-101. ISSN 2411-1317

- Логвіненко, Наталія Михайлівна (2015) Features shaping the content of school course of literary education in academic writings N.Y. Voloshyna Теорія і методика навчання української літератури: актуальні проблеми, 1 (3). pp. 103-109.

- Новосьолова, Валентина Іванівна (2015) The study of syntax in 8-9 classes based on communicative and active approach Українська мова і література в школі, 2 (154).

- Новосьолова, Валентина Іванівна (2015) Peculiarities of Navigation “Viguk” at 7 classes for a new podruchniku ​​ukraїnskoї movi Українська мова і література в школі, 5 (123). pp. 19-22.

- Новосьолова, Валентина Іванівна (2015) Study of syntax in grades 8-9 on the basis of communicative-activity approach Українська мова і література в школі, 2 (120). pp. 15-19.

- Новосьолова, Валентина Іванівна (2015) Approximate calendar planning of Ukrainian language lessons and control by the level of educational achievements of pupils of the 8th form Українська мова і література в школі, 4 (122). pp. 52-58.

- Сидоренко, В.В. (2015) Linguodidactic principles of learning syntax and punctuation Ukrainian language students of 8-9 grades in terms of updated educational paradigm Українська мова і література в школі, 1 (153). pp. 7-19.

- Сидоренко, В.В. (2015) Formation of syntactic and punctuation competencies of pupils of 8-9 classes by means of cooperative learning technology Українська мова і література в школі, 2 (154). pp. 7-14.

- Сидоренко, В.В. (2015) Scientific and methodological support learning Ukrainian literature in secondary school: educational challenges, current status and future prospects ж. Українська мова і література в школі, 3 (154). (In Press)

- Сидоренко, В.В. (2015) Psycho-pedagogical and scientific-methodological foundations of modern Ukrainian literature textbook for senior high school Українська література в загальноосвітній школі, 5 (243). pp. 5-14.

- Тименко, Валентина Миколаївна (2015) On the problem of literary works of high school students in the study of Ukrainian literature Теорія і методика навчання української літератури: актуальні проблеми, 1 (3). pp. 358-364.

- Фасоля, А.М. (2015) Textbook on Ukrainian literature: a view through the prism of the fundamental ideas of the activity, student-centered and competency-based approaches Проблеми сучасного підручника, 1 (15). ISSN ISBN 978-966-644-248-5 (In Press)

- Шелехова, Галина Тарасівна (2015) Taking into account modern approaches to teaching the Ukrainian language of pupils of grades 8-9 Українська мова і література в школі, 2 (120). pp. 2-7.

- Ярмолюк, Алла Володимирівна (2015) Self-Control as Component of Pupil’s Language Development (based on the material of syntax study) Українська мова і література в школі, 3 (155). (In Press)

- Ярмолюк, Алла Володимирівна (2015) Self-Control as Component of Pupil’s Language Development (based on the material of syntax study) Українська мова і література в школі, 3 (121). pp. 11-16.

- Ярмолюк, Алла Володимирівна (2015) Ways of implementing modern approaches to learning syntax of complex sentence in the 9th form Українська мова і ліература в школі, 5 (123). pp. 12-17.

- Яценко, Таміла Олексіївна (2015) The main tendencies of formation and development of school literary educational methodology at Soviet period (20-30's XX century) Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. П.Тичини, 1. ISSN 2307-4906

- Яценко, Таміла Олексіївна (2015) Trends of School Literary Education in Ukraine the Pre-reform Period (1970-1984) Part I Українська мова і література в школі, 1 (119). pp. 24-29.

- Яценко, Таміла Олексіївна (2015) School literature education development trends Prereform period in Ukraine (1970-1984) Part II Українська мова і література в школі, 2 (120). pp. 25-30.

- Яценко, Таміла Олексіївна (2015) Development of the theory and practice of literature teaching in the conditions of formation the newest Ukrainian school Вітчизняна філологія: теоретичні та методичні аспекти вивчення (5). pp. 104-112.

Book Section

- Бондаренко, Неллі Володимирівна (2015) Implementation of relevant approaches in the Ukrainian language learning system students of grades 8-9 In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 207-208.

- Новосьолова, Валентина Іванівна (2015) Features of learning syntax in grades 8-9: activity aspect In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 197-198.

- Тименко, Валентина Миколаївна (2015) Scientific and methodological support for the study of Ukrainian literature in high school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, p. 219. ISBN 978-966-644-398-5

- Ярмолюк, Алла Володимирівна (2015) Features of implementation of modern approaches to study the syntax of the Ukrainian language in grades 8-9 In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 210-211.

- Яценко, Таміла Олексіївна (2015) Features of the Modern Stage of Development of the Methodology of Teaching Ukrainian Literature In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 218-219. ISBN 978-966-644-398-5

This list was generated on Fri Mar 29 09:38:59 2024 EET.