Items where Division is "O. Ya. Savchenko Department of Primary Education" and Year is 2022 Digital Library NAES of Ukraine

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: Б | В | Л | М | Н | О | П | Ю
Number of items: 47.

Б

- Бібік, Н.М. (orcid.org/0000-0001-7511-270X) (2022) Integrated education in primary grades: problems of implementation In: Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Полтава, 09-10 червня 2022 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 118-121.

- Бібік, Н.М. (orcid.org/0000-0001-7511-270X) (2022) Problems of using the game in the education of younger schoolchildren In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 82-84. ISBN 978-966-644-616-2

- Бібік, Н.М. (orcid.org/0000-0001-7511-270X) (2022) The ability to interact with others as a key competence in the education of younger schoolchildren In: Шкільна літературна освіта: традиції і новаторство. Х Волошинські читання: зб. матеріалів всеукраїнської науково-практичної конференції Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 187-191.

- Бібік, Н.М. (orcid.org/0000-0001-7511-270X) (2022) The ability to learn as a key competence in Oleksandra Savchenko's scientific output In: Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті О.Я. Савченко Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 8-11. ISBN 978-966-983-389-1

- Бібік, Н.М. (orcid.org/0000-0001-7511-270X) (2022) Integrated education as an object of theoretical analysis In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 24-25. ISBN 978-966-644-627-8

- Бібік, Н.М. (orcid.org/0000-0001-7511-270X) and Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636) (2022) Methodological recommendations for studying in the 2022/2023 academic year of the integrated course "I explore the world" grades 1-4 in the context of changes in the typical educational program [Teaching Resource]

В

- Вашуленко, Оксана Вікторівна (orcid.org/0000-0001-7594-5074) (2022) Competence-oriented textbook on literature-based reading for primary school pupils Acta Paedagogiсa Volynienses, 1 (2). pp. 23-30. ISSN 2786-4707

- Вашуленко, Оксана Вікторівна (orcid.org/0000-0001-7594-5074) (2022) Methodical aspects of organizing the work of primary school pupils with scientific and artistic texts In: V Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення» Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, м. Полтава, Україна.

- Вашуленко, Оксана Вікторівна (orcid.org/0000-0001-7594-5074) (2022) Modernized content and methodological apparatus of textbooks on the literature-based reading as a means of forming reading and communicative competence of primary school students In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 89-92. ISBN 978-966-644-616-2

- Вашуленко, Оксана Вікторівна (orcid.org/0000-0001-7594-5074) (2022) National-patriotic education of younger schoolchildren on the literature-based reading lessons In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2022: виклики і перспективи в умовах турбулентності світу: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 4 листопада 2022 р.) Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 77-80. ISBN 978-617-692-729-7

- Вашуленко, Оксана Вікторівна (orcid.org/0000-0001-7594-5074) (2022) Implementation of interdisciplinary links in the lessons of literature-based reading in the New Ukrainian School In: Педагогічний поступ: збірник матеріалів ІX Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Нова українська школа: теорія та практика» (Луцьк, 17-18 листопада 2022 р.) ФОП Мажула Ю.М., м. Луцьк, Україна, pp. 36-39.

Л

- Листопад, Наталія Петрівна (orcid.org/0000-0002-2922-8450) (2022) Didactic support for the formation of skills for working with data during mathematics lessons in elementary school. In: Педагогічний поступ: збірник матеріалів ІX Всеукраїнської науково-практичної конференції «Нова українська школа: теорія та практика» (Луцьк, 17-18 листопада 2022 р.) ФОП Мажула Ю.М., м. Луцьк, Україна, pp. 90-92.

- Листопад, Наталія Петрівна (orcid.org/0000-0002-2922-8450) (2022) Studying the elements of statistics in elementary school mathematics lessons. In: Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів ХІV-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 20 листопада - 8 грудня 2022 року РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, м. Кропивницький, Україна, pp. 23-25.

М

- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492) (2022) Reading strategies and practices as a factor in the formation of prognostic skills of primary school children Acta Paedagogiсa Volynienses, 2. pp. 85-94. ISSN 2786-4693

- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492) (2022) Prediction in reading as a factor in activating the cognitive processes of primary school children In: Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference «Scientific Community: Interdisciplinary Research» (May 26-28, 2022) Busse Verlag GmbH, c. Hamburg, Germany, pp. 280-283. ISBN 978-3-512-31217-5

- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492) (2022) The formation of elementary school children's ability to establish cause-and-effect relationships during reading In: The current state of development of world science: characteristics and features: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference, August 5, 2022. Lisbon, Portuguese Republic European Scientific Platform, c. Lisbon, Portugal, pp. 132-133. ISBN 979-8-88526-794-6

- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492) (2022) Organizational and pedagogical conditions for the formation of prognostic skills in younger schoolchildren in the process of reading In: Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Полтава, 09-10 червня 2022 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 19-21.

- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492) (2022) Formation of prognostic skills of students: effectiveness application of reading technologies, strategies and practices In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 26-28. ISBN 978-966-644-627-8

- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492) (2022) The ability to work with a textbook and a children's book as a tool for the formation of the ability to learn In: Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті О.Я. Савченко Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 77-80. ISBN 978-966-983-389-1

Н

НАПН, України, Інститут педагогіки, НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, НАПН України, Бердянський державний педагогічний університет, БДПУ and Вища школа бізнесу та наук про здоров’я, у місті Лодзь (Республіка Польща) (2022) Contexts of Oleksandra Yakivna Savchenko's creativity. The ability to learn as a key ability of students of primary education in the realities of martial law: a collection of materials of the 2nd International Pedagogical Readings Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-983-389-1

О

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) Quality of learning outcomes as a current category of primary education Acta paedagogiсa Volynienses, 1 (2). pp. 132-139. ISSN 2786-4707

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) Current issues of training future primary school teachers due to today's challenges In: Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи в контексті євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції (Івано-Франківськ, 19-20 травня 2022) Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 123-125.

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) Psychological and pedagogical portrait of a modern junior high school student as a guide for creating online educational resources In: Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Полтава, 09-10 червня 2022 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 30-32.

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) The results of studying the experience of organizing the educational process in primary school during the war (the context of the use of educational and methodological literature) In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 50-52. ISBN 978-966-644-616-2

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) Methodical manuals for the teacher of the New Ukrainian School New Inception, 1-2 (7-8). pp. 99-105. ISSN 2710-5369 (In Press)

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) "The ability to learn" is the focus of the activities of primary school teachers in the conditions of war In: Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті О.Я. Савченко Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 89-92. ISBN 978-966-983-389-1

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) Actual problems in the education of younger schoolchildren caused by today's challenges In: Педагогічний поступ: збірник матеріалів ІX Всеукраїнської науково-практичної конференції «Нова українська школа: теорія та практика» Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна, pp. 116-118.

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) The most important scientific results of the conducted research "Technologies of competency-based learning in primary school" In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 22-24. ISBN 978-966-644-627-8

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) (2022) The results of the study of the problem "Technologies for assessing the personal and educational achievements of primary school students" In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 25-26. ISBN 978-966-644-627-8

- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392) and Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Incoming diagnosis of learning of students of grades 2-4 as a basis for planning their education in the 2022/2023 academic year General secondary education of Ukraine in the conditions of martial law and reconstruction. Methodical adviser to scientists of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine until the beginning of the new academic year. pp. 22-34.

П

- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636) (2022) Environmental competence in requirements for the results of primary education In: Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Полтава, 09-10 червня 2022 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 124-127.

- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636) (2022) Textbook of the integrated course "I explore the world": technological characteristics In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 303-305. ISBN 978-966-644-616-2

- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636) (2022) Pedagogical conditions for ensuring emotionality in the lessons "I explore the world" In: Шкільна літературна освіта: традиції і новаторство. Х Волошинські читання: зб. матеріалів всеукраїнської науково-практичної конференції Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 134-138.

- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636) (2022) Health care competence as a component of "learning ability" In: Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті О.Я. Савченко Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 93-96. ISBN 978-966-983-389-1

- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636) (2022) Environmental competence in primary education standards In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2022: виклики і перспективи в умовах турбулентності світу: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 4 листопада 2022 р.) Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 192-194. ISBN 978-617-692-729-7

- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636) (2022) Operational characteristics of learning outcomes in the system of competence-oriented tasks In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, p. 30. ISBN 978-966-644-627-8

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Verbal assessment: theoretical principles and implementation in educational practice The 12th International scientific and practical conference “Modern directions of scientific research development” (May 18-20, 2022). pp. 464-469. ISSN ISBN 978-1-73981-126-6

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Feedback as a component of formative evaluation In: Modernization of the Educational Environment: Problems and Prospects in the Context of European Integration : Proceedings of the International Scientific and Practical Online Conference (Ivano-Frankivsk, May 19-20, 2022) Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 284-287.

Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Ukrainian language: a textbook for the 5th grade with teaching in the Romanian language of institutions of general secondary education (with audio accompaniment) Світ, м. Львів, Україна. ISBN 978-966-000-000-0 (In Press)

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Presentation of the Ukrainian language textbook for the 5th grade of institutions of general secondary education with teaching in the Romanian language [Video]

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Feedback as a component of competency-based learning In: Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Полтава, 09-10 червня 2022 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 100-102.

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Interactive and communicative component of the content of Ukrainian language textbooks In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 306-308. ISBN 978-966-644-616-2

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) Optimizing the content of teaching the Ukrainian language as a state language in crisis conditions In: Українська мова у світі : Збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 4 листопада 2022 р. Міжнародний інститут освіти, культури та зв’язків з діаспорою, м. Львів, Україна, pp. 98-102.

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) The potential of the Ukrainian language textbook in the formation in students of the components of the ability to learn as a key competence In: Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті О.Я. Савченко Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 96-101. ISBN 978-966-983-389-1

- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676) (2022) A methodical resource for the implementation of technologies for assessing students' educational achievements: the results of implementation in educational practice In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 28-29. ISBN 978-966-644-627-8

Ю

- Юношева, Тетяна Володимирівна (orcid.org/0000-0001-7742-8687) (2022) A modern view of the productivity of pedagogical influence in interaction with a student of primary school age In: Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 178-180.

- Юношева, Тетяна Володимирівна (orcid.org/0000-0001-7742-8687) (2022) Means of developing media literacy among primary school students education in conditions of forced social distancing In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 30-31. ISBN 978-966-644-627-8

This list was generated on Fri Jan 27 02:40:44 2023 EET.