- Діденко, Олександр Васильович (2014) Актуальні питання розробки та впровадження електронних підручників у систему професійно-технічної освіти Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка : зб. наук. праць (7). pp. 54-63.
Preview |
PDF
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ У СИСТЕМУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ.pdf Download (363kB) | Preview |
Abstract
У статті розкрито актуальність розробки та впровадження електронних підручників у систему професійно-технічної освіти, яка зумовлена потребами сьогодення та вимогами нормативно-правових документів, що регламентують професійно-технічну освіту. З цією метою узагальнено результати аналізу сучасної науково-педагогічної і психологічної літератури щодо розробки електронних підручників та особливостей їх впровадження у систему професійно-технічної освіти. Результати аналізу відповідних публікацій свідчать про те, що теоретичними й емпіричними дослідження охоплено широке коло питань у зазначеній сфері. Визначено суть поняття «електронний підручник», а також теоретичну основу розробки таких підручників – учення про обсяг короткочасної пам’яті та особливості центральної нервової системи. Представлено усталену класифікацію електронних підручників, а також вимоги до них, які ґрунтуються на сучасних досягненнях інформаційних технологій. Охарактеризовано також сильні й слабкі сторони електронних засобів навчання. Оскільки проблема забезпечення викладання навчальних дисциплін у ПТНЗ підручниками нового покоління є однією з найважливіших у контексті впровадження сучасних педагогічних технологій у навчально-виробничий процес, визначено, що такі технології повинні враховувати не тільки нові принципи структурування і відбору змісту, а й психологічні особливості сприйняття навчального матеріалу сучасною молоддю. Для цього стисло подано вікові та індивідуально-психологічні особливості учнівської молоді професійно-технічних закладів освіти, що їх повинні враховувати розробники електронних підручників. Водночас доведено, що попри всі переваги електронних підручників їх не можна вважати універсальним новітнім інформаційно-навчальним засобом. Перспективою подальших досліджень є вивчення досвіду європейських країн з передовою системою освіти щодо розробки, впровадження і використання електронних посібників і підручників.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |