- Мякушко, О. І. (orcid.org/0000-0002-7675-7523)
(2025)
Recommendations for creating a supportive environment as a strategy for teaching an integrated course on “Health, Safety and Wellbeing” for students with intellectual disabilities
In:
Третя Всеукраїнська конференція «Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти» (13 – 14 травня 2025 р.) : збірник наукових праць
.
ХНПУ імені Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 246-249.
![[thumbnail of Рекомендації щодо створення підтримуючого середовища як стратегії викладання інтегрованого курсу.pdf]](https://lib.iitta.gov.ua/style/images/fileicons/text.png) |
Text
Рекомендації щодо створення підтримуючого середовища як стратегії викладання інтегрованого курсу.pdf
- Published Version
Download (723kB)
|
Abstract
The article is devoted to highlighting one of the four strategies for teaching the basics of health to children with intellectual disabilities. Based on the analysis of foreign scientific research, ways of creating a supportive environment within the framework of teaching the course "Health, Safety and Wellbeing" in grades 5-10 are highlighted and outlined, namely: creating a connection between school and home; using various support tools for planning and monitoring the achievement of goals for the formation of health-saving skills (using "goal check sheet", taking "control photos or videos" and sharing them in the classroom, etc.); as well as using various interesting educational materials.
Item Type: |
Book Section
|
Additional Information: |
Мякушко, О.І. (2025). Рекомендації щодо створення підтримуючого середовища як стратегії викладання інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» для учнів з інтелектуальними порушеннями. «Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти»: зб. наук. пр. за матеріалами ІІІ Всеукр. конф., (м. Харків, 13–14 трав. 2025 р.) / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди: Ю.Д.Бойчук (Ред.). Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2025. С. 246 - 249. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/19099 |
Keywords: |
supportive environment, parental and pedagogical support, healthy lifestyle skills, integrated course "Health, Safety and Wellbeing", students with intellectual disabilities |
Subjects: |
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
Divisions: |
Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with intellectual disabilities |
Depositing User: |
наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
|
Date Deposited: |
04 Sep 2025 12:42 |
Last Modified: |
04 Sep 2025 12:42 |
URI: |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/746479 |
Downloads per month over past year
Actions (login required)
 |
View Item |