- Мякушко, О. І. (orcid.org/0000-0002-7675-7523)
(2024)
Innovative approaches to teaching the integrated course "Health, safety and well-being" for students with intellectual disabilities
In:
«Безбар’єрність в освіті осіб з особливими потребами: досвід та інновації». Матеріали Х Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології
.
ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 296-304.
![[thumbnail of Інноваційні підходи до викладання інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» учням із порушеннями інтелектуального розвитку.pdf]](https://lib.iitta.gov.ua/style/images/fileicons/text.png) |
Text
Інноваційні підходи до викладання інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» учням із порушеннями інтелектуального розвитку.pdf
- Published Version
Download (287kB)
|
Abstract
The article describes the theoretical basis of the model curriculum authored by O. Myakushko and O. Kozhanovska for the integrated course "Health, safety and well-being" for grades 5-10 of special institutions of general secondary education for children with intellectual disabilities, namely: basic ideas (holistic model of health, M. Furlong's model of mental health of children and young people, understanding of well-being as a quality of life), direction and main tasks of the course, structure of the content of the model program.
Item Type: |
Book Section
|
Additional Information: |
Мякушко О.І. (2024). Інноваційні підходи до викладання інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» учням із порушеннями інтелектуального розвитку. «Безбар’єрність в освіті осіб з особливими потребами: досвід та інновації»: матеріали Х Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології (24-25 жовтня 2024 р.). Київ: ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2024. С. 296-304. |
Keywords: |
model curriculum, students with intellectual disabilities, holistic model of health |
Subjects: |
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
Divisions: |
Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with intellectual disabilities |
Depositing User: |
наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
|
Date Deposited: |
20 Aug 2025 13:03 |
Last Modified: |
20 Aug 2025 13:03 |
URI: |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/746320 |
Downloads per month over past year
Actions (login required)
 |
View Item |