- Качабульська, Т.В. (orcid.org/0009-0004-9924-4300) and Франчук, Н.П. (orcid.org/0000-0002-0213-143X) (2024) Formative Assessment as an Innovative Approach to Evaluation in Computer Science Lessons in General Secondary Education In: Комп'ютерні ігри та мультимедіа як інноваційний підхід до комунікації - 2024 / Матеріали IV Всеукраїнської науково-технічної конференції молодих вчених, аспірантів і студентів, Одеса, 26-27 вересня 2024 р. . Видавництво ОНТУ, м. Одеса, Україна, pp. 64-66.
Text
64-68_Kachabulska_Franchuk.pdf Download (655kB) |
Abstract
The article highlights the advantages of formative assessment as an innovative approach to assessment in computer science lessons in secondary education. The works of domestic and foreign teachers and scientists, as well as advanced pedagogical experience, are analyzed. The methods, forms, and techniques of formative assessment in computer science lessons are highlighted, the use of which will help teachers improve the quality of education in modern conditions.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |