- Вербовецький, Дмитро Володимирович (orcid.org/0000-0002-4716-9968) and Олексюк, Василь Петрович (orcid.org/0000-0003-2206-8447) (2023) Psychological and pedagogical aspects of using the gamification environment in the preparation of future bachelors of informatics In: XІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція "Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи" . Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна. (In Press)
Text
ПСХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ СЕРЕДОВИЩА ГЕЙМИФІКАЦІЇ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ.pdf Download (219kB) |
Abstract
The scientific theses describe the psychological and pedagogical aspects of using a gamification environment in the educational process of training future bachelors of informatics and outline the advantages and disadvantages of using such an environment. Using the gamification environment has many advantages over traditional means of learning: the development of critical and logical thinking, the ability to self-educate. This is due to the fact that when studying an electronic course, the learner can perform tasks without fear of making mistakes and trying to perform the same task several times. One of the most important aspects of introducing a gamification environment into the educational process is increasing the motivation to study and developing professional competencies of the future computer science teacher.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |