- Волошена, Вікторія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-8279-6481) (2022) Formation of spatial thinking in geometry lessons using augmented reality technology In: Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі : збірник тез доповідей IV Всеукраїнської (з міжнародною участю) науково-практичної конференції молодих учених (м. Харків, 11-12 травня 2022 року) . Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 179-182.
Text
Absrtacts_IPTDS_2022-179-182.pdf - Published Version Download (475kB) |
Abstract
One of the most important tasks of studying geometry at school is the development of spatial representation of geometric objects, the ability to work with them. The use of augmented reality makes it possible to rethink organizational approaches to the study of many geometry issues, to bring education closer to the real process of learning. So, augmented reality is one of the most modern technologies for visualizing educational information. In our opinion, the use of this technology will increase the motivation to study, increase the level of assimilation of information in geometry lessons.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |