- Сердюк, Г.А. (orcid.org/0000-0003-2660-5553) (2022) Improving the teacher's research culture In: Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (13 травня 2022 р.) . Видавництво Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів, Україна, pp. 248-250. ISBN 978-966-376-086-5
Text
Удосконалення дослідницької культури вчителя. Сердюк Г. А..pdf Download (54kB) |
Abstract
The teacher's research culture is important for the formation of students' research competence. An indicator of a teacher's research culture is not only the presence of research knowledge, abilities, skills, professional needs and interests, but also the willingness to work on self-improvement, a constant desire for professional development. By the formation of a teacher's research culture, we mean a specially organized process within the methodological work of an educational institution.The professional formation of a teacher-researcher takes place through work on the organization of students' research work.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |