- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) Competence-oriented project in biology In: Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку природничо-математичних наук та методик їх викладання: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (Глухів, 20-21 жовтня 2022 р.) . Видавництво Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів, Україна, pp. 217-221.
Text
ЗБІРНИК-217-221.pdf - Published Version Download (1MB) |
Abstract
Program for International Student Assessment, PISA, and the State Standard for Basic Secondary Education demonstrate the need to transition to learning sciences based on a competence-based approach. The formation of competence in the field of sciences, engineering and technology requires a specific organization of project activity, which is developed as a study of real situations to solve everyday problems based on the methodology of scientific research. Competence-oriented projects enhance the methodological approaches of the competence-oriented tasks of the PISA Assessment with the development of real-world situations in research and practice-oriented projects.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |