- Капустюк, О.М. (orcid.org/0000-0003-4657-8556) and Пастушенко, В.С. (orcid.org/0000-0002-2689-2030) (2021) The psychological features of teachers' attitude to education changes and ready to support for education reform Освітній простір в контексті гуманістичної парадигми: психологічні пріоритети сучасності. pp. 87-97. ISSN ISBN 978-1-77192-605-5
Text
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАВЛЕННЯ ПЕДАГОГІВ ДО ЗМІН В ОСВІТІ ТА ГОТОВНІСТЬ ДО ПІДТРИМКИ НИМИ ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ.pdf Download (369kB) |
Abstract
The article presents the analysis of the use of the some categories: «psychological attitude», «teachers' readiness to support» and «personal psychological barriers». Define psychological attitude as dynamic characteristics of individual consciousness of the teachers. Influence of psychological attitude is investigational on embodiment of teachers' readiness to support for education reform , basic difficulties of the teachers' readiness to changes professional becoming, self-improvement of personal skills, professional development
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |