- Головченко, Ніна Іванівна (orcid.org/0000-0003-1811-8085) (2020) The situation of post-postmodernism and New Ukrainian School In: Інноваційна діяльність педагога в умовах реформування освітньої галузі: з досвіду впровадження ідей Нової української школи. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (10 червня 2020 року, м. Херсон) . КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», м. Херсон, Україна, pp. 50-55.
Text
ГоловченкоНІТезиСитуація постпостмодернізму і нова українська школа.pdf Download (356kB) |
Abstract
The article discusses the challenges that New Ukrainian School must overcome in the situation of post-postmodernism (metamodernism / digital modernism). Emphasis is placed on the expediency of the information and communication strategy of NUS, the formation of critical thinking, and the development of the national identity of Ukrainians, the adjustment of school literary discourse on literary texts of 2000–2020.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Keywords: | postmodernism, post-postmodernism, New Ukrainian School, digital society, techno images, glocalization, "transsentimentality" |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 8 Language. Linguistics. Literature > 82 Literature |
Divisions: | Institute of Pedagogics > Department of Teaching Ukrainian Language and Literature |
Depositing User: | Ніна Іванівна Головченко |
Date Deposited: | 08 Jul 2020 15:50 |
Last Modified: | 08 Jul 2020 15:50 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/721157 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |