Digital Library NAES of Ukraine

Integration as an effective factor in the implementation of the variant component of the content of school literary education

- Яценко, Таміла Олексіївна (orcid.org/0000-0002-6121-7495) (2020) Integration as an effective factor in the implementation of the variant component of the content of school literary education In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 05 березня 2020 р. . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 184-186. ISBN 978-966-644-532-5

[thumbnail of Інтеграція як результативний чинник реалізації варіативного компоненту.pdf] Text
Інтеграція як результативний чинник реалізації варіативного компоненту.pdf

Download (279kB)

Abstract

The issue of interdisciplinary integration of the content of the variant component of school literary education and the mechanisms of its implementation are being actualized. Emphasizes the importance of cross-curricular linking in the condition of profile learning. The specifics of the realization of artistic interaction in literary optional courses are revealed.

Item Type: Book Section
Keywords: integration, cross-curricular links, competency approach, Ukrainian literature, optional courses.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 8 Language. Linguistics. Literature > 82 Literature
Divisions: Institute of Pedagogics > Department of Teaching Ukrainian Language and Literature
Depositing User: гол .н.с Таміла Олексіівна Яценко
Date Deposited: 19 Mar 2020 23:15
Last Modified: 19 Mar 2020 23:15
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/719565

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item