- Бобренко, Інна Всеволодівна (orcid.org/0000-0002-9501-5461) (2016) Organizational and methodical features to conducting of classes for the development of spatial orientation of preschool children with mental retardation Актуальные проблемы физического воспитания, спорта и туризма: материалы VI Междунар. науч. - практ. конф., Мозырь, 6 – 7 окт. pp. 8-12. ISSN ISBN 978-985-477-589-0
Preview |
Text
Бобренко И. Организационно-методические особенности проведения занятий по развитию пространственного ориентирования.pdf - Published Version Download (483kB) | Preview |
Abstract
In the present article examines the organizational and methodical features of classes on physical education in special pre-school compensatory type as one of the conditions for enhancing the efficiency of the spatial orientation of preschool children with mental retardation by means of physical education.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Бобренко И.В. Организационно-методические особенности проведения занятий по развитию пространственного ориентирования детей дошкольного возраста с умственной отсталостью / И.В. Бобренко // Актуальные проблемы физического воспитания, спорта и туризма : сб. матер. VІ Междунар. науч.-практ. конф., Мозырь, 6–7 октября 2016 г. / УО МГПУ им. И. П. Шамякина ; редкол.: С. М. Блоцкий (отв. ред.) [и др.]. – Мозырь, 2016. – С. 8-12. Печатается согласно плану проведения в 2016 году в учреждениях высшего образования и научных организациях, подчиненных Министерству образования Республики Беларусь, научных и научно-технических мероприятий и приказу по УО «Мозырский государственный педагогический университет имени И. П. Шамякина» № 899 от 21.09.2016 г. |
Keywords: | adaptive physical education, organizational and methodological support,development of spatial orientation, preschool children with mental disabilities |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study |
Divisions: | Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Лабораторія олігофренопедагогіки |
Depositing User: | наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко |
Date Deposited: | 21 Dec 2016 18:30 |
Last Modified: | 07 Jun 2017 09:01 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/705378 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |