- Петренко, Ірина Володимірівна (orcid.org/0000-0002-5900-0852) (2012) Динамічні особливості становлення регулятивної сфери школярів з різною навчальною успішністю Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України (15). pp. 490-502.
Preview |
PDF
Петренко0112КамПод.pdf - Published Version Download (209kB) |
Abstract
The article is devoted to dynamical features of the components of self-regulation of schoolchildren voluntary activity. Constructive and destructive tendencies of development of the regulatory sphere of schoolchildren are analyzed. The model of self-productive activity for schoolchildren with different school results is proposed. The correctional and developing program which can activate constructive trends of development of self-regulation of schoolchildren voluntary activity is elaborated. This program is based on above-mentioned model which takes into account the school results of pupil.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |