Digital Library NAES of Ukraine

Особливості розвитку мотиваційних та пізнавальних компонентів професійного становлення особистості

- Болотнікова, Інга Вікторівна and Панасенко, Наталія Миколаївна (2011) Особливості розвитку мотиваційних та пізнавальних компонентів професійного становлення особистості Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Том. V: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. (11). pp. 9-18. ISSN 2072-4772

[thumbnail of Болотнікова_Панасенко_2.pdf]
Preview
PDF
Болотнікова_Панасенко_2.pdf

Download (272kB)

Abstract

The article reveals the psychological features of motivational and cognitive components of professional development of personality. Analyzed various approaches to personality structure of domestic and Western psychologists. Outlined prospects for further studies on the learning component of professional identity formation.

Item Type: Article
Keywords: structure of personality; motivational component of personality, cognitive component of personality, professional formation.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
Divisions: Institute of Psychology after N.Kostiuk > Department of developmental psychophysiology
Depositing User: Старший науковий співробітник лабораторії вікової психофізіології Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук, доцент Наталія Миколаївна Панасенко
Date Deposited: 17 Feb 2014 18:13
Last Modified: 28 Oct 2015 21:38
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1879

Downloads

Downloads per month over past year

Loading...

Actions (login required)

View Item View Item