Reading as a learning method in the context of emotional adaptability, consciousness and resilience

- Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4033-7287) and Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2024) Reading as a learning method in the context of emotional adaptability, consciousness and resilience In: Наука, освіта і технології в XXI столітті: наукові ідеї та механізми реалізації: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Ізмаїл, 2 квітня 2024 р.) . ЦФЕНД, м. Ізмаїл, Україна, pp. 7-9.

[img] Text
BNV KSV 2024 04 Izmail.pdf

Download (225kB)

Abstract

Adaptability, consciousness and resilience are considered as a metacontext in the process of reading, which is an important skill of the 21st century. Reading as a learning method affects the emotional adaptability, consciousness and stability of the student's personality, and is consistent with the development of emotional intelligence. Properly organized reading forms and develops intelligence, creative and critical thinking, value orientations, the ability to analyze and synthesize, the ability to work with texts independently, find the necessary information, draw conclusions, etc.

Item Type: Book Section
Additional Information: Бібліографічний опис. ДСТУ 8302:2015: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Читання як метод навчання у контексті емоційної адаптивності, свідомості і стійкості. Наука, освіта і технології в XXI столітті: наукові ідеї та механізми реалізації : збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Ізмаїл, 2 квітня 2024 р.). Ізмаїл: ЦФЕНД; Полтава: Видавництво ПП «Астрая», 2024. С. 7–9. URL: https://lib.iitta.gov.ua/740310/1/BNV%20KSV%202024%2004%20Izmail.pdf REFERENCES: Bondarenko, N. V., & Kosianchuk, S. V. (2024). Chytannia yak metod navchannia u konteksti emotsiinoi adaptyvnosti, svidomosti i stiikosti [Reading as a learning method in the context of emotional adaptability, consciousness and resilience]. Nauka, osvita i tekhnolohii v XXI stolitti: naukovi idei ta mekhanizmy realizatsii : zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (Izmail, 2 kvitnia 2024 r.). Izmail: TsFEND; Poltava: Vydavnytstvo PP «Astraia», 2024. S. 7–9. https://lib.iitta.gov.ua/740310/1/BNV%20KSV%202024%2004%20Izmail.pdf [in Ukrainian]
Keywords: institutions of general secondary education; teaching methods; reading; adaptability; consciousness; resilience.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 8 Language. Linguistics. Literature
Divisions: Institute of Pedagogics > Department of Teaching Ukrainian Language and Literature
Depositing User: К. пед. н. Сергій Володимирович Косянчук
Date Deposited: 16 Apr 2024 07:08
Last Modified: 16 Apr 2024 07:08
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740310

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item