Interactive methods of teaching humanitarian disciplines in medical colleges

- Колісник-Гуменюк, Юлія Ігорівна (2010) Interactive methods of teaching humanitarian disciplines in medical colleges Modern information technologies and innovative methods of teaching in preparation of specialists: methodology, theory, experience, problems, 24. pp. 169-173.

[img]
Preview
PDF
interactive_Kolisnyk.pdf - Published Version

Download (263kB)

Abstract

У статті проаналізовано можливості інтерактивних методів навчання у процесі викладання гуманітарних дисциплін у медичних закладах освіти. Систематизовано наукові пошуки педагогів щодо узагальнення досвіду організації пошукового навчання, ділових ігор, дискусій. Висвітлено потенційні можливості застосування інтерактивних методів навчання

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: interactive methods of education, humanitarian disciplines, College of Medicine, problem learning, business games
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics > 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work > 001.8 Methodology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 6 Applied Sciences. Medicine. Technology
Divisions: Institute of Vocational Education > Lviv's Scientifical and Practical Center of Institute of Vocational Education of National Pedagogic Sciences Academy of Ukraine > Vocational and Practical Training Department
Depositing User: кандидат педагогічних наук Юлія Ігорівна Колісник-Гуменюк
Date Deposited: 11 Aug 2014 18:46
Last Modified: 11 Aug 2014 19:19
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/5271

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item