Browse by Scientific subject
Article
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2024) Profession of biology teacher in Ukraine: statistical characteristics Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2 (79). pp. 54-65. ISSN 1609-8595
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2024) Assessment of the professional activity of pedagogical personnel: domestic and foreign experience Continuing Professional Education: Theory and Practice, 3 (80). pp. 138-148. ISSN 1609-8595
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2024) Professional readiness of teachers to teach students to generalize biological knowledge Current challenges of science and education. Proceedings of the 5th International scientific and practical conference. pp. 253-258. ISSN 978-3-954753-05-5
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2024) Professional teaching of biology in institutions of general secondary education: statistical characteristics Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації: збірник матеріалів. pp. 69-73. ISSN 978-966-983-476-8
- Жук, Ю.О. (orcid.org/0000-0002-6932-2484) and Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2024) Evaluation of teachers’ pedagogical activity: pilot study Ukrainian Educational Journal, 3. pp. 52-65. ISSN 2411-1317
- Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666) (2024) Standardization of professional activity of a secondary school principal as a mechanism for education quality management: foreign approaches Український педагогічний журнал, 2. pp. 35-50. ISSN 2411-1317
Book Section
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142) (2024) Participation in the research work of the school as a possible criterion for evaluating the professional activity of teachers of general secondary education institutions In: Topical aspects of modern scientific research. Proceedings of the 7th International scientific and practical conference . CPN Publishing Group, c. Tokyo, Japan, pp. 165-168. ISBN 978-4-9783419-2-1
- Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666) (2024) The place of leadership in the concept of assessing the professional activity of the head of a secondary education institution In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі : збірник матеріалів VІІІ Міжнар. наук. конф. (Київ, 30 трав. 2024 р.) . ТзОВ "Трек-ЛТД", м. Київ, Україна - м. Дрогобич, Україна, pp. 199-202. ISBN 978-617-7990-72-6
- Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666) (2024) Assessment of the professional activity of school leaders as a component of the mechanism for ensuring the education quality In: Science and education as a basis for social development : proceedings of the International scientific and practical conference / International Humanitarian Research Center (Zhytomyr, 2024, February 21) . Research Europe, м. Житомир, Україна, pp. 47-50.
- Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666) (2024) Effectiveness of professional activities of school principals as a factor of ensuring the quality of upper secondary education In: Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації: збірник матеріалів . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 83-88. ISBN 978-966-983-476-8
- Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666) (2024) To the problem of professional competence of the head of a general secondary education institution in war conditions In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 21 березня 2024 р. . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 83-88. ISBN 978-966-983-519-2
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427) (2024) Student / teacher ratio as an indicator of the quality of general secondary education In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІV Всеукраїнської науково практичної інтернет конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 21 березня 2024 р. . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 232-238. ISBN 978-966-983-519-2