Digital Library NAES of Ukraine

Browse by Scientific subject

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: T | V | І | Б | В | Т
Number of items: 18.

T

- Tarasenkova, Nina (orcid.org/0000-0002-6418-6380), Akulenko, I. (orcid.org/0000-0003-4603-409X), Hnezdilova, K. (orcid.org/0000-0002-5226-840X), Chashechnikova, O. (orcid.org/0000-0003-1101-5534), Kirman, V. (orcid.org/0000-0002-8107-6618), Serdiuk, Z. (orcid.org/0000-0002-9376-4346), Kolomiets, O. (orcid.org/0000-0003-4008-3990) and Zaporozhets, A. (orcid.org/0009-0002-4919-2157) (2023) Efficient Questioning in Teaching Mathematics: Teachers’ Attitudes and Practices Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 1 (15). pp. 216-246. ISSN 2066-7329

V

- Vasylieva, Daryna (orcid.org/0000-0002-4083-681X) and Hodovaniuk, Tetiana (orcid.org/0000-0002-7087-7102) (2023) Elements of STEM-education in mathematics lessons during distance learning In: The I International Scientific and Practical Conference «Modern methods for the development of science», January 09 – 11 . European Conference, с. Haifa, Israel, p. 201. ISBN 978-9-40365-673-1

- Vasylieva, Daryna (orcid.org/0000-0002-4083-681X) and Hodovaniuk, Tetiana (orcid.org/0000-0002-7087-7102) (2023) GIOS online platform as a tool for overcoming learning losses in Mathematics Information Technologies and Learning Tools, 6 (98). pp. 1-12. ISSN 2076-8184

І

- Інститут педагогіки, НАПН України (2023) Collection of tasks for the development of students' mathematical competence in the PISA format. Part 1 [Teaching Resource]

- Інститут педагогіки, НАПН України (2023) Collection of tasks in PISA format for the development of students mathematics literacy. Part 2 [Teaching Resource]

- Інститут педагогіки, НАПН України (2023) Collection of tasks for developing students' mathematical competence in the in the PISA format. Part 3 [Teaching Resource]

Б

- Бурда, Михайло Іванович (orcid.org/0000-0003-0330-9866) (2023) Competence potential of the content of school mathematics In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, p. 127. ISBN 978-966-644-622-3

- Бурда, Михайло Іванович (orcid.org/0000-0003-0330-9866) (2023) Competency potential of the content of school textbooks on mathematics Проблеми сучасного підручника (31). pp. 11-21. ISSN 2411-1309

В

- Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X) (2023) Educational losses in mathematics of students In: Наука. Освіта. Молодь : зб. матеріалів XVІ Всеукр. наук. конф. студентів та молодих науковців (Умань, 11 травня 2023 р.) . Візаві, м. Умань, Україна, pp. 58-60.

- Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X) (2023) Co-operative learning In: Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі : матеріали V Всеукраїнської (з міжнародною участю) науково-практичної конференції молодих учених (м. Харків, 10-11 травня 2023 року) . Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 220-221.

Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X) and Букалов, Л.Л. (orcid.org/0009-0000-2702-7252) (2023) Group forms of work in mathematics lessons . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна. ISBN 978-966-983-405-8

- Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X) and Букалов, Л.Л. (orcid.org/0009-0000-2702-7252) (2023) Cooperative learning in mathematics and the role of the textbook in its implementation Проблеми сучасного підручника (30). pp. 32-46. ISSN 2411-1309

- Вашуленко, О.П. (orcid.org/0000-0002-4972-6246) (2023) Realization of the competency potential of the mathematics textbook for high school students using the system of exercises Проблеми сучасного підручника (31). pp. 289-297. ISSN 2411-1309

- Волошена, Вікторія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-8279-6481) (2023) Ways of implementing practice-oriented teaching of geometry in gymnasium according to the stages of learning mathematical concepts Проблеми сучасного підручника (31). pp. 38-48. ISSN 2411-1309

- Волошена, Вікторія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-8279-6481) (2023) Basics of practice-oriented teaching of geometry in gymnasium In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 130-131. ISBN 978-966-644-622-3

- Волошена, Вікторія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-8279-6481) (2023) Opportunities and peculiarities of using the GeoGebra application when studying geometry in distance learning conditions In: Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс – 2023» : матеріали ІV Міжнародної дистанційної науково-методичної конференції (10 листопада 2023 р., м. Суми) . СумДПУ імені А.С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 92-94. ISBN 978-966-698-336-0

Т

- Тарасенкова, Н.А. (orcid.org/0000-0002-6418-6380) (2023) Means of formative assessment in teaching mathematics Актуальні питання природничо-математичної освіти, 2 (22). ISSN 2519-2361

- Топузов, Олег Михайлович (orcid.org/0000-0001-7690-1663), Заболотна, Оксана Адольфівна (orcid.org/0000-0003-4901-1053), Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171), Калініна, Л.М. (orcid.org/0000-0003-0534-6089) and Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X) (2023) Professional development programme in speciality 014.04 - Secondary education. Mathematics [Teaching Resource]

This list was generated on Fri Dec 27 10:49:29 2024 EET.