Browse by Scientific subject
- Sorochan, Tamara (orcid.org/0000-0002-4704-2385) (2018) Professional activity of andragog: functions and competencies Fundamental applied researches in practice of leading scientific schools, 2 (26). pp. 287-293. ISSN 2313-7525
Sydorenko, Victoria (orcid.org/0000-0002-6626-4581) and Ponomarevskyi, Artemy (2018) Рrofessional media competence development for teachers of foreign languages by means of continuing education courses: theoretical principles . Accent Graphiccs Communication Publishing, c. Hamilton, Ontario.
Yermolenko, Andrey (2018) Modern requirements and opportunities for postgraduate education in the context of adult education development . Accent Graphics Communication & Publishing, c.Hamilton, Ontario.
- Yermolenko, Andrey (2018) Realities of the educational space of Ukraine through the prism of the theory of generations Application of English Language in the Teaching of Criminal Legal Disciplines: Materials of Interuniversity Scientific and Practical Internet Conference (Kyiv, June 14, 2018). pp. 179-195.
- Єрмоленко, А.Б. (2018) The synergy of the subjects of the educational process of the New Ukrainian School in the context of the theory of generations Методист, 2. pp. 47-51.
- Єрмоленко, А.Б. (2018) Modernization potential of postgraduate education in Ukraine in the context of adult education development Вісник післядипломної освіти, 3 (32). pp. 9-19. ISSN 2218-7650
- Єрмоленко, А.Б. (2018) Аctualization of the concept of the New Ukrainian School in the context of the achievements of the generation theory Методист, 6. pp. 72-79.
- Ілляхова, М.В. (2018) Actualization of creative practices in professional development of pedagogical workers in the conditions of the New Ukrainian school Методист, 2. pp. 52-58.
- Ілляхова, М.В. (2018) Creative competence of scientific and pedagogical staff: theoretical and methodological analysis Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 1 (61). pp. 70-75. ISSN 1992-5786
- Ілляхова, М.В. (2018) Individually and socially oriented strategies for the development of creative competence of teachers [Teaching Resource]
- Ілляхова, М.В. (2018) Тypology of creative educational content in the conditions of digital creativity Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології: збірник матеріалів ІІІ-ї Всеукраїнської Інтернет-конференції 18 квітня 2018 р., м. Київ, 1. pp. 217-220.
- Жуковська, Світлана Анатоліївна (2018) Professional development of teachers of the New Ukrainian School in non-formal education Методист, 6. pp. 66-68.
- Кравчинська, Т.С. (2018) Professional development of methodologists of district (city) methodical cabinets (centers) in the conditions of introduction of the New Ukrainian school Методист, 2. pp. 38-41.
- Кравчинська, Т.С. (2018) Inclusive educationa in New Ukrainian school: challenges for the professional development of teaching staff In: ІІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології», м. Київ, Україна. (Unpublished)
- Кравчинська, Т.С. (2018) Psychodiagnostic principles of studying the professional development of methodical workers of district (city) methodical cabinets (centers) In: ІІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології», 19 квітня 2018 року, м. Київ, Україна. (Unpublished)
- Кравчинська, Т.С. (2018) Professional development of methodical workers of district (city) methodical cabinets (centers): methodical bases of research Методист, 6. pp. 42-44.
- Кравчинська, Т.С. (2018) Psychodiagnostic research of professional development of methodological employees of district (local) methodical offices (centers) Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні науки: реалії та перспективи, 62 (5). pp. 113-116. ISSN 2311-5491
- Кравчинська, Т.С. (2018) Realization of the principles of the partner pedagogy in the conditions of the implementation of the new ukrainian school: the principle of social partnership In: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференції «Розвиток професійної компетентності керівників шкіл у системі післядипломної педагогічної освіти в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти» . Харківська академія неперервної освіти, м. Харків, Україна, pp. 103-105.
- Кравчинська, Т.С. (2018) Realization of principles of pedagogy of partnership in the conditions of implementation of the concept "New ukrainian school" Відкрита освіта: інноваційні технології та менеджмент. pp. 265-276.
- Левченко, В.В. (2018) Socio-psychological factors of formation of professional mobility of the teacher's personality in situations of change Методист, 2. pp. 42-46.
- Левченко, В.В. (2018) Problem of personal socialization in educational activity in conditions of continuous education Методист, 6. pp. 58-61.
- Махновець, Юлія Анатоліївна (2018) Methodical competence of primary school teachers In: ІІ Всеукраїнська науково-методична конференція "Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика", 28 лютого 2018 року, м. Суми . НІКО, м. Суми, Україна, pp. 178-180.
- Махновець, Юлія Анатоліївна (2018) Providing of public support of educational innovations in the system of work of teacher with the parents of first graders in the conditions of New Ukrainian school In: Всеукраїнська науково-практична конференція "Психолого-педагогічне забезпечення громадської підтримки освітніх інновацій", 1 листопада 2017 року, м. Київ . ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», м. Київ, Україна, pp. 64-67.
- Махновець, Юлія Анатоліївна (2018) Тraining in non-formal education of teachers of the new Ukrainian school Естетика і етика педагогічної дії (18). pp. 172-182. ISSN 2226-4051
- Ніколенко, Л.Т. (2018) New Ukrainian School: An Integration Approach in Primary General Education Методист, 2. (In Press)
- Ніколенко, Л.Т. (2018) Pedagogy of partnership as a condition of realization of development tasks the personality of the child in the context of the New Ukrainian school Методист, 6. (In Press)
- Панченко, Л.Ф. (2018) Massive online open courses for the development of the teacher of the New Ukrainian school Методист, 2. pp. 59-63.
- Панченко, Л.Ф. (2018) Digital STiteling: co-creation of a teacher and a student Методист, 6. pp. 34-36.
- Просіна, О.В. (orcid.org/0000-0002-1243-6069) (2018) Development of emotional intelligence as the basis for professional competence of future music teachers Mountain School of Ukrainian Carpaty, 18. pp. 124-128. ISSN 1994-4845
Просіна, О.В. (2018) Toloka of after-school pedagogical experts: The Methodical Guide : textbook . СПД Резников В.С., м. Київ, Україна. ISBN 78-617-509-353-5
- Самойленко, Олексій Олександрович (2018) Use of cloud technologies in the professional development of teaching staff Методист, 2. pp. 64-67.
- Самойленко, Олексій Олександрович (2018) Cloud computing technologies in education: to the problem of establishing a network society Методист, 6. pp. 69-71.
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) Methodological activity in the society being taught: challenges, problems, prospects of development Методист, 2. pp. 7-16.
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) Philosophical and Educational Foundations of the New Ukrainian School [Teaching Resource]
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) On the life-giving beginnings of Good, Love, Truth and Beauty of Ivan Zyazyun In: Круглий стіл з онлайн-трансляцією «Професійний розвиток фахівців освітньої галузі у теорії і практиці педагогічної майстерності академіка Івана Зязюна», 28 лютого 2018 року, м.Київ, Україна. (Unpublished)
Сидоренко, В.В. (2018) Development of pedagogical acmeprofessionogenesis in the conditions of formal and informal postgraduate education . Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, м.Київ, Україна. ISBN 978-966-931-149-8
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) Conceptual foundations of the New Ukrainian School: a value-ideological aspect In: Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології: збірник матеріалів ІІІ-ї Всеукраїнської Інтернет-конференції 18 квітня 2018 р., м. Київ , 1 . Агроосвіта, м. Київ, Україна, pp. 121-128.
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) Conceptual Foundations of the New Ukrainian School: Key Competences, Values, Educational Results Методист, 5. pp. 4-21.
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) Continuous professional development of the teacher of the New Ukrainian school in the conditions of formal and informal education In: ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти», 25 травня 2018 року, м. Київ . ЦІППО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», м. Київ, Україна. (In Press)
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) Methodical activity in the conditions of the decentralization of education in Ukraine In: Матеріали ІV-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи», 14-21 травня 2018 р. . Запорізький ОІППО, м. Запоріжжя, Україна.
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) The virtual department of andragogy as an alternative model of professional development of specialists in a society that is being trained In: Всеукраїнська науково-практична конференція «Правове регулювання післядипломної освіти України в контексті суспільних змін», 28 березня 2018 року, м. Київ, Україна. (Unpublished)
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581) (2018) A philologist in academic discourse In: Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Академічна культура дослідника в освітньому просторі», 17 травня 2018 року . СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна. (In Press)
- Скрипник, М.І. (2018) Modernization of the national education of the XXI century: the problem of subjectivity Методист, 2. pp. 28-33.
- Скрипник, М.І. (2018) Childhood in times of change: how not to be afraid to engage the concept of childhood in the programs of professional development of teachers Методист, 6. pp. 24-33.
- Скрипник, М.І. (2018) Technology of experimental and experimental work organization. Part 3. "Nullius in verba": proof through experiment [Teaching Resource]
- Сорочан, Т.М. (2018) Training of trainers for teacher training New Ukrainian School Методист, 2. pp. 4-9.
- Сорочан, Т.М. (2018) Methodical work: preparation of teachers for the implementation of the concept "New Ukrainian School" Методист, 6. pp. 4-9.
- Уклеїна, Лілія Анатоліївна (orcid.org/0000-0003-3826-9462) (2018) Formation of the educational environment of a vocational education institution In: Всеукраїнська науково-практична конференція "Підготовка конкурентоздатних фахівців: виклики сучасності" . Криворізький професійний гірничо-технологічний ліцей, м. Кривий Ріг, Україна, pp. 5-10.
- Уклеїна, Лілія Анатоліївна (orcid.org/0000-0003-3826-9462) (2018) Formation of the educational environment of a vocational education institution In: Всеукраїнська науково-практична конференція "Підготовка конкурентоздатних фахівців: виклики сучасності" . Криворізький професійний гірничо-технологічний ліцей, м. Кривий Ріг, Україна, pp. 5-10.
Університет менеджменту освіти, НАПНУ (2018) Professional development of specialists in the adult education system: history, theory, technology , 1 . Агроосвіта, м. Київ, Україна.
- Фарухшина, Марина Шаміліївна (2018) Pedagogical marketing in the professional activity of the teacher of the New Ukrainian school Методист, 2. pp. 34-37.
- Фарухшина, Марина Шаміліївна (2018) Application of pedagogical marketing tools in the professional activity of a teacher of a New Ukrainian school Методист, 6. pp. 37-41.
- Швень, Я. Л. (2018) Neuropsychological peculiarities of cognitive flexibility as the basic personality skills of a new formation Методист, 2. pp. 75-78.
- Швень, Я. Л. (orcid.org/0000-0002-9890-1039) (2018) Social cohesion of subjects of the educational process in conditions of social and psychological adaptation in the new Ukrainian school Методист, 6. pp. 50-57.