Digital Library NAES of Ukraine

Browse by Scientific subject

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: K | M | P | А | Д | К | М | Н | П
Number of items: 19.

K

- Kotun, Kirill (2014) Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review Teacher Education in Ukraine: historical experience and modern challenges, 1 (1). pp. 115-129.

M

- Marusynets, Marianna (orcid.org/0000-0001-7366-9328) (2014) Functions of modal particles in Hungarian Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, 2. pp. 52-54. ISSN 2310-5593

P

- Postryhach, Nadiia (2014) Foreign approaches to determining the categories of teachers’ professionalization and professionalism in the system of continuing advanced training Comparative professional pedagogy, 4. pp. 46-52. ISSN 2308-4081

А

- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) (2014) Scientific discourse about transnational higher education as social and pedagogical phenomenon Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (1). pp. 34-48. ISSN 2078-7782

- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) and Костіна, Л.С. (2014) Professional development of teachers as the problem of comparative pedagogy Comparative professional pedagogy, 2 (4). pp. 150-156. ISSN 2308-4081

Д

- Десятов, Т.М. (2014) Професіоналізація як сучасна глобальна тенденція розвитку вищої педагогічної освіти в зарубіжних країнах та Україні Порівняльна професійна педагогіка, 2 (4). pp. 131-138. ISSN 2308-4081

- Десятов, Т.М. (2014) Інтернаціоналізація та транснацюналізація - закономірні вияви глобалізаційних процесів у сфері вищої освіти Вища освіта України.«Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології»., Том 2. pp. 64-68. ISSN 2078-1016

- Дяченко, Л.М. (2014) Psyhopedagogy as the subject of research interests Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (2). pp. 34-44. ISSN 2078-7782

- Дяченко, Л.М. (2014) Впровадження компетентнісного підходу як провідна тенденція розвитку педагогічної освіти у ФРН на початку XXI століття Вища освіта України.«Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології»., Toм 2. pp. 244-248. ISSN 2078-1016

К

- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689) (2014) The importance of "Finnish Teacher Training Schools" at Finland universities Higher education of Ukraine, 3 (2). pp. 265-270. ISSN 2078-1016

- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689) (2014) Pedagogical education in Finland in the context of European dimension [Teaching Resource]

М

- Марусинець, М.М. (orcid.org/0000-0001-7366-9328) (2014) Discussion issues of semantics of modal particles (based on Ukrainian, German, Hungarian) Наукові записки. Національний університет “Острозька академія”. Сер. “Філологічна” (50). pp. 80-83. ISSN 2519-2558

- Марусинець, М.М. (orcid.org/0000-0001-7366-9328) (2014) Methodological foundations of modal particle research in Ukrainian, German, Hungarian. Studia methodologica (39). pp. 77-83. ISSN 2307-1222

Н

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2014) About vocational and technical education and real state policy Професійно-технічна освіта, 4 (65). pp. 2-3.

П

- Пазюра, Н.В. (2014) General survey of the development in qualification systems in the Asia-Pacific region Austrian Journal of Humanities and Social Sciences (1). pp. 199-203. ISSN 2310-5593

- Пазюра, Н.В. (2014) Особливості професійної соціалізації виробничого персоналу Японії і Південної Кореї в умовах внутрішньофірмової підготовки Актуальні проблеми психології: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, том11 (10). pp. 189-200.

- Пазюра, Н.В. (2014) Characteristics of pedagogical personnel and their role in corporate training in Japan Topical Issues of Future Teachers Training in Ukraine. pp. 77-83.

- Пазюра, Н.В. (2014) Teaching staff for corporate training in Japanese and South Korean companies Я-концепція академіка Неллі Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості . pp. 319-325.

- Постригач, Н.О. (2014) Innovative aspects of professional development of teachers in Italy Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (2). pp. 67-77. ISSN 2078-7782

This list was generated on Fri Dec 27 11:33:15 2024 EET.