Items where Author is "Moroz, I. V."
Article
- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2020) Substantive nature and the model of research competence of high school students in history subject Український педагогічний журнал, 1. pp. 108-117. ISSN 2411-1317
- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2019) Implementation of the competence approach in the process of designing practicum “The History of Ukraine in Sources” Педагогічна освіта: теорія і практика, 2 (27). pp. 72-77. ISSN 2309-9763
- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2016) Functions of a history textbook for school in terms of research-based training Проблеми сучасного підручника (16). pp. 223-236. ISSN 2411-1309
- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2015) Conceptual bases of the research activity in the process of teaching world history at the secondary school Український педагогічний журнал, 3. pp. 102-115. ISSN 2411-7420
Book Section
- Moroz, P.V. (orcid.org/0000-0002-6776-9186) and Moroz, I. V. (orcid.org/0000-0002-7076-1038) (2023) Statistical sources in history lessons: how to use them effectively and creatively In: Innovative development of science, technology and education. Proceedings of the 1st International scientific and practical conference . Perfect Publishing, с. Vancouver, Canada, pp. 221-224. ISBN 978-1-4879-3792-8
- Moroz, I. V. (orcid.org/0000-0002-7076-1038) (2023) Research learning of history: role and functions of the school textbook In: Modern Movement of Science: Proceedings of the 15th International Scientific and Practical Internet Conference, October 19-20, 2023 . FOP Marenichenko V.V., с. Dnipro, Ukraine, pp. 17-18. ISBN 978-617-8293-09-3
- Moroz, I. V. (orcid.org/0000-0002-7076-1038) (2023) Organization of educational research in history at school: theoretical and practical aspects In: Місце України у світовому розвитку науки та техніки, CXXХIІ Міжнародна науково-практична iнтернет-конференція. – м. Хмельницький, 13 жовтня 2023 року . El-conf.com.ua, м. Вінниця, Україна, pp. 51-53.
- Moroz, I. V. (orcid.org/0000-0002-7076-1038) (2023) Material historical sources in history lessons: methods and recommendations In: International scientific-practical conference “Current issues of science, education and society: theory and practice”: conference proceedings (Aarhus, Denmark, October 20, 2023) . Scholarly Publisher ICSSH, с. Aarhus, Denmark, pp. 18-19.
- Moroz, P.V. (orcid.org/0000-0002-6776-9186) and Moroz, I. V. (orcid.org/0000-0002-7076-1038) (2023) Integrated learning: historical experience and challenges In: Modern problems of science, education and society. Proceedings of the 10th International scientific and practical conference . SPC “Sci-conf.com.ua”, с. Kyiv, Ukraine, pp. 660-664. ISBN 978-966-8219-87-0
- Moroz, I. V. (orcid.org/0000-0002-7076-1038) (2023) Integration in education as a response to the challenges of the information society In: Сучасні аспекти розвитку науки та техніки в умовах війни, CXXXIV Міжнародна науково-практична iнтернет-конференція. – м. Одеса, 24 листопада 2023 року . El-conf.com.ua, м. Вінниця, Україна, pp. 222-224.
- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2021) Peculiarities of selecting historical sources for the school history textbook In: Modern science: innovations and prospects: proceedings of the 2nd International scientific and practical conference (Stockholm, Sweden) . SSPG Publish, c. Stockholm, Sweden, pp. 355-358.
- Moroz, I. V. (2021) Competency-based approach to evaluation of students’ historical achievements In: Актуальні проблеми науки, освіти та технологій: проблеми, тенденції, напрями: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Полтава, 2 листопада 2021 р.) , 2 . ЦФЕНД, м. Полтава, Україна, pp. 11-13.
- Moroz, I. V. (2020) Integration of means of media-education in the workshop «History of Ukraine in sources» In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта 2020: глобалізований простір інновацій : матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф., Київ, 28 трав. 2020 р. . Авторитет, м. Київ, Україна - м. Біла Церква, Україна, pp. 246-247. ISBN 978-966-97763-9-6
- Moroz, I. V. (2020) Features of the organization of control and evaluation of educational achievements of pupils in the conditions of the competence approach In: Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи: Матеріали Шостої Міжнародної науково-практичної конференції, м. Умань, 08-09 жовтня 2020 року. . ВПЦ «Візаві», м. Умань, Україна, pp. 106-108.
- Moroz, I. V. (2019) Features of The Design of Content of School Historical Education in the Dimension of Modern Social Challenges In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2019: інтернаціоналізація та інтеграція в освіті в умовах глобалізації: матеріали ІІІ Міжнародної наук.-практ. конференції (Київ, 30 травня 2019 р.) . ТзОВ Трек-ЛТД, м. Київ, Україна – м. Дрогобич, Україна, pp. 130-131.
- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2019) Research competence of the student in the history teaching system in high school In: Proceedings of the 1st International Symposium on Intellectual Economics, Management and Education, September 20, 2019. Vilnius Gediminas Technical University . Vilnius Gediminas Technical University, м. Вільнюс, Литва, pp. 232-234. ISBN 978-619-00-1036-4
- Moroz, I. V. (2019) Features of The Design of Content of School Historical Education in the Dimension of Modern Social Challenges In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2019: інтернаціоналізація та інтеграція в освіті в умовах глобалізації: матеріали ІІІ Міжнародної наук.-практ. конференції . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 130-131. ISBN 978-617-7263-79-0