- Горбунова, Л.С. (2013) Теорія трансформативного навчання: освіта для дорослих в умовах «плинної сучасності» Філософія освіти, 2 (13). pp. 66-113. ISSN 2309-1606
Preview |
PDF
Теорія трансформативного навчання.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Сучасність характеризується глибокими змінами в усіх сферах людського життя, викликаними глобальними трансформаціями на макро- і мікро- рівнях соціального життя. Ці зміни дозволяють говорити про сучасність як епоху цивілізаційного переходу, для якої характерні «розрідження» колишніх «твердих» ієрархічних структур та інститутів, і безперервне становлення нових, пластичних, «плинних» різоморфних структур у модусі невизначеності. Індивід, викинутий тектонічними зрушеннями систем з безпечних і стійких ніш свого існування в термінали «просторів потоків» і «позачасового часу», змушений відправитися у номадичну подорож самотрансформацій завдовжки у власне життя. У цьому зв’язку постає питання, якою має бути сучасна освіта, щоб дійсно бути сучасною. В динаміці ландшафту освіти для дорослих домінуюча роль переходить до трансформативного навчання. В данній статті теорія трансформативного навчання дорослих розглядається як релевантний підхід до освіти індивіда, здатного стати автономним комунікативним суб’єктом громадянського суспільства в умовах «плинної сучасності».
Item Type: | Article |
---|---|
Keywords: | «Liquid Modernity», adult education, transformative learning theory, Mezirow, frame of references, meaning schemes, meaning perspectives, habits of mind, disorienting dilemma, critical reflection, premise reflection, critical reflection of assumptions, rational discourse. |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
Divisions: | Institute of Higher Education > Common resources institute |
Depositing User: | пров. бібліотекар В.О. Ворона |
Date Deposited: | 26 Mar 2015 10:17 |
Last Modified: | 03 Dec 2018 16:47 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/8674 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |