The essence of the state curriculum for high school

- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450) (2007) The essence of the state curriculum for high school Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (10). pp. 536-544. ISSN 2308-3778

[img]
Preview
PDF
18_СуДержаКуСтаШкоІПВ2007.pdf

Download (190kB) | Preview

Abstract

Країни, які вибудують в ХХІ столітті освіту, направлену на виховання і розвиток відповідальної за свої дії особистості, здатної до самовиховання, самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення, вмілої мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію й використовуючи набуті знання, вміння і навички приймати адекватні рішення в розв’язанні практичних завдань, прагнучої змінити на краще життя, домінуватимуть в суспільних і соціально-економічних відносинах і матимуть за рахунок цього стійку динаміку упереджуючого розвитку.

Item Type: Article
Keywords: Curriculum, high school, education, development, knowledge, skills, integration, motivation, adaptation
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Profile Studies and Vocational Consultation
Depositing User: Професор Микола Іванович Піддячий
Date Deposited: 25 Feb 2015 15:29
Last Modified: 25 Mar 2019 21:04
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/8246

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item