- Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099) (2024) Factors Complicating the Mastery of Foreign-Language Dialogic Speech and Possible Ways to Overcome Them In: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Науково-теоретичні засади та практичні аспекти осучаснення освітньої діяльності: міждисциплінарний підхід» (11 листопада 2024 року, м. Запоріжжя) , 3 (58). Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Запоріжжя, Україна, pp. 65-70.
|
Text
Pasichnyk_OS_Dialogue_Tezy.pdf Download (341kB) |
Abstract
The theses outline the main linguistic, psychological, and methodological factors that complicate the development of foreign-language dialogic speech in students. Attention is drawn to the mismatch between the natural character of dialogue and traditional approaches to foreign language teaching at school. The role of formalized teaching methods, limited use of authentic speech samples, and insufficient focus on speaking in assessment is identified. Effective ways to overcome these difficulties are outlined, including the use of communicative situations and audio and video materials.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |


