- Терентьєва, Н.О. (orcid.org/0000-0002-3238-1608) (2025) The impact of information overload on the psychological resilience of young students In: Інформаційне забезпечення національно-патріотичного виховання в контексті цифрової трансформації освіти, педагогіки і психології : збірник матеріалів науково-практичного семінару відділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти ДНПБ України . Твори, м. Вінниця, Україна, pp. 157-159. ISBN 978-617-552-368-1
|
Text
Терентьєва_Zb_NPE_2025_157-159_169477ca-ef0d-41e7-a28a-8afc5b9cdd58.pdf Download (1MB) |
Abstract
The theses analyze the state of the Knowledge Society (K-society) in the conditions of modern crises (war, disinformation), which transform its features (digitalization, information flow) into a source of destruction and degradation of the population. It is determined that the key problem is the inability to separate fake information due to the lack of critical thinking, especially among young people. The need to reformat thinking through the modernization of the goals of education is emphasized, which should include a new culture of thinking (informational-organizational, spiritual-moral, communicational and ecological). The ultimate goal is the formation of an innovative personality capable of independent learning and increasing psychological resilience in the conditions of the information society.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |


