Digital Library NAES of Ukraine

Особливості застосування технології проєктного навчання у професійному розвитку викладачів фахових коледжів

- Мося, І.А. (orcid.org/0000-0001-7641-3352) (2025) Особливості застосування технології проєктного навчання у професійному розвитку викладачів фахових коледжів In: Інноваційна професійна освіта. Розвиток професійної освіти в умовах війни, повоєнного відновлення та євроінтеграції України: матеріали XІХ Всеукраїнської науково-практичної (звітної) конференції Інституту професійної освіти НАПН України , 1 (22). ІПО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 173-182. ISBN 978-617-8167-21-9

[thumbnail of Тези на вебінар Мося І.(18.03.25).pdf] Text
Тези на вебінар Мося І.(18.03.25).pdf - Published Version

Download (594kB)

Abstract

The article defines the features, characteristics, and conditions for applying the project method in the development of professional competence of teachers of a vocational college. The structure of the project learning technology is proposed, consisting of three stages (project launch; implementation; defense) and nine stages that reflect the components of real research activities. The conclusion is made about the feasibility of organizing training sessions for the development of innovative knowledge, skills, and abilities among teachers.

Item Type: Book Section
Keywords: project learning technology, teacher, vocational college, educational process, project, professional competence
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
Divisions: Institute of Vocational Education > Department of Professional Pre-Higher Education
Depositing User: старший науковий співробітник Василь Володимирович Шусть
Date Deposited: 19 Jun 2025 15:30
Last Modified: 19 Jun 2025 15:42
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/745673

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item