- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426) (2025) Career Orientation Development of Students in Model Curricula of the Interdisciplinary Integrated STEM Course for Gymnasium In: Освітній процес сьогодення: досягнення, виклики, перспективи : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Тернопіль, 25 квітня 2025 року) . Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Тернопіль, Україна, pp. 129-131.
![]() |
Text
Sipii_TOIPPO_2025.pdf Download (8MB) |
Abstract
The paper analyzes the career guidance potential of model curricula of the interdisciplinary integrated STEM course for gymnasium. It is established that all model programs incorporate a career guidance component into the educational content through project-based activities, research tasks, and familiarization of students with modern STEM professions. The significance of STEM courses for shaping students' career orientations is substantiated in the context of implementing the Concept of Natural and Mathematical Education Development in Ukraine.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |