- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550), Шевченко, В.М. (orcid.org/0000-0002-4727-7846), Шевченко, Юлія Василівна (orcid.org/0000-0002-1861-3433), Орленко, І.М. (orcid.org/0000-0002-6322-0217) and Соколова, Г.Б. (orcid.org/0000-0002-9913-1814)
(2022)
Methodological recommendations for determining educational difficulties and levels of support in children of early and preschool age
[Teaching Resource]
![[thumbnail of Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку.pdf]](https://lib.iitta.gov.ua/style/images/fileicons/text.png) |
Text
Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку.pdf
- Published Version
Download (560kB)
|
Abstract
The methodological recommendations propose a tool for assessing the development of early childhood areas (social, emotional, sensory, speech, cognitive and motor (physical); a list of possible features of the development of children with special educational needs and existing educational difficulties in preschool children that may be inherent in them is provided; methodological tools for measuring the degree of their manifestation, identifying barriers, special educational needs and strategies for further support are provided.
Item Type: |
Teaching Resource
|
Additional Information: |
Прохоренко, Л.І., Шевченко, В.М., Шевченко, Ю.В., Орленко, І.М. & Соколова, Г.Б. (2022). Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку. Київ: ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 115 с.
Лист Міністерства освіти і науки України від 08.06.2022 № 4/1196-22 «Про методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку» |
Keywords: |
methodological recommendations; education of children with special educational needs; educational difficulties; preschool and early childhood children |
Subjects: |
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
Divisions: |
Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of psychological and pedagogical support of children with special needs |
Depositing User: |
наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
|
Date Deposited: |
05 Jun 2025 07:03 |
Last Modified: |
05 Jun 2025 07:03 |
URI: |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744915 |
Downloads per month over past year
Actions (login required)
 |
View Item |