Digital Library NAES of Ukraine

Methodological recommendations for determining educational difficulties and levels of support in children of early and preschool age

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550), Шевченко, В.М. (orcid.org/0000-0002-4727-7846), Шевченко, Юлія Василівна (orcid.org/0000-0002-1861-3433), Орленко, І.М. (orcid.org/0000-0002-6322-0217) and Соколова, Г.Б. (orcid.org/0000-0002-9913-1814) (2022) Methodological recommendations for determining educational difficulties and levels of support in children of early and preschool age [Teaching Resource]

[thumbnail of Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку.pdf] Text
Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку.pdf - Published Version

Download (560kB)

Abstract

The methodological recommendations propose a tool for assessing the development of early childhood areas (social, emotional, sensory, speech, cognitive and motor (physical); a list of possible features of the development of children with special educational needs and existing educational difficulties in preschool children that may be inherent in them is provided; methodological tools for measuring the degree of their manifestation, identifying barriers, special educational needs and strategies for further support are provided.

Item Type: Teaching Resource
Additional Information: Прохоренко, Л.І., Шевченко, В.М., Шевченко, Ю.В., Орленко, І.М. & Соколова, Г.Б. (2022). Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку. Київ: ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 115 с. Лист Міністерства освіти і науки України від 08.06.2022 № 4/1196-22 «Про методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку»
Keywords: methodological recommendations; education of children with special educational needs; educational difficulties; preschool and early childhood children
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of psychological and pedagogical support of children with special needs
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 05 Jun 2025 07:03
Last Modified: 05 Jun 2025 07:03
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744915

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item