НАПН, України, Міністерство освіти і науки України, МОН України, Відділення загальної середньої освіти, і цифровізації освітніх систем, Інститут педагогіки, НАПН України, Державний педагогічний університет імені Іона Крянге, в Кишиневі (Республіка Молдова), Малопольський державний університет, ім. капітана Вітольда Пілецького в Освенцимі (Республіка Польща), Міжнародна академія прикладних наук, в Ломжі (Республіка Польща), Університет природничих наук, у Варшаві (Республіка Польща), Резекненська академія технологій, (Латвійська Республіка), LUMEN, Conference Center (Румунія), Промисловий, технічний й автомобільний заклад, профільноі середньої освіти в Їглаві (Чеська республіка), Харківський національний педагогічний університет, імені Г.С. Сковороди, Мелітопольський державний педагогічний університет, МДПУ, Тернопільський національний педагогічний університет, імені Володимира Гнатюка, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет, імені Григорія Сковороди, Кам’янець-Подільський національний університет, імені Івана Огієнка, Полтавський національний педагогічний університет, імені В. Г. Короленка and Рада молодих вчених, НАПН України (2025) The world of didactic: didactic in the modern world: collection of materials of the 4th International Scientific and Practical Conference, October 29-30, 2024 . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-782-4
![]() |
Text
Збірник_Дидактика_2024(2025).pdf Download (8MB) |
Abstract
The collection includes the materials of the participants of the 4th International Scientific and Practical Conference «The world of didactic: didactic in the modern world» (October 29-30, 2024). The conference proceedings address the theory and methodology of modern didactic processes; the organization of the educational process in Ukraine under martial law; strategies for compensating educational losses during wartime and the post-war period (innovative approaches, technologies, models, methods, and teaching tools); psychological and didactic challenges of education in the information society; trends in modern didactics (international experience); transformative processes in 21st-century education (distance and blended learning); formal, non-formal, and informal education; and innovative approaches, technologies, methodologies, methods, techniques, and teaching tools. The collection is intended for researchers, academic staff, educators, doctoral students, postgraduate students, and students.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |