- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426) (2024) Assessment of educational achievements in the school physics course of the NUS In: Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті: збірник матеріалів ХVІІІ-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 20 – 27 листопада 2024 року . Інформаційний відділ ЦДУ ім. В. Винниченка, м. Кропивницький, Україна, pp. 220-222.
Text
Sipii_CDU_XVIII_2024.pdf Download (22MB) |
Abstract
Evaluating educational achievements in the context of the implementation of the New Ukrainian School involves a further transition from the knowledge paradigm of education to the competence one. The main thing is not the assessment of knowledge of a certain topic or section of physics studied in a school physics course, but the assessment of the formation of competence of the student according to the proposed groups of learning outcomes.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |