- Гайдук, О.В. (orcid.org/0000-0002-2290-6669) (2024) Еnvironmentalization of vocational education: foreign experience In: Інноваційна професійна освіта. Модернізація освітніх програм підготовки здобувачів вищої освіти в контексті глобальних і національних викликів: матеріали VІ Всеукраїнського науково-практичного семінару , 7 (20). ІПО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 346-355. ISBN 978-617-8167-20-2
Text
Zbirnik seminar PHD 2024-347-357-1-10.pdf Download (468kB) |
Abstract
The impact of the «green transition» on sustainable development in professional education in the countries of the European Union is studied. Achieving the goals of the «green transition» should lead to major changes in the economy (creating a «circular economy»), technology, production, services, consumption and investment, which require special qualifications and special skills of workers. In vocational education and training, the «green transition» means the development of «circular economy» skills» and the formation of a new systemic thinking.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |