- Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053) (2024) The formation of mathematical competence in primary school children with intellectual disabilities In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 21 березня 2024 р. . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 16-19. ISBN 978-966-983-519-2
Text
Гладченко_Формування математичної компетентності у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку.pdf Download (1MB) |
Abstract
The article is devoted to the formation of elementary mathematical concepts in children with intellectual disabilities. The author considers the importance of developing mathematical knowledge and skills for the socialization of these students and the formation of their mathematical competence. The article analyzes the peculiarities of psychophysical development of children in this category, which affect the processes of learning mathematics. Particular attention is paid to methods such as inductive learning, the use of practical work, staging fairy tales and game situations that contribute to the effective learning of mathematical concepts. The author emphasizes the importance of adapting teaching methods and creating appropriate educational conditions to ensure the correctional and developmental function of teaching mathematics to children with intellectual disabilities.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |