Digital Library NAES of Ukraine

Health literacy as a determinant of students’ professional self-realization: experience of the Slovak Republic

- Voliarska, Olena S. (orcid.org/0000‐0002‐6812‐1154), Matulcik, Julius (orcid.org/0000-0003-4077-2155), Sejcova, Luboslava (orcid.org/0000-0002-5674-9286) and Puchyna, Olga (orcid.org/0009-0001-7799-6454) (2023) Health literacy as a determinant of students’ professional self-realization: experience of the Slovak Republic Clinical and Preventive Medicine, 4. pp. 66-74. ISSN 2616-4868

[thumbnail of članok-Voliarska-SCOPUS-2023.pdf] Text
članok-Voliarska-SCOPUS-2023.pdf

Download (275kB)

Abstract

Вступ. У статті наведено результати діагностики рівнів медичної грамотності студентів закладів вищої освіти. Це дослідження було проведено в рамках проєкту VEGA Міністерства освіти, науки, досліджень та спорту Словацької Республіки № 1/0293/21 «Освіта для здоров’я дорослих» (2022–2023) представниками кафедри педагогіки та андрагогіки університету Коменського в Братиславі разом з українськими колегами. Метою дослідження є оцінка ролі медичної грамотності та аналіз результатів емпіричних досліджень для визначення рівня медичної грамотності студентів університетів Словацької Республіки. Наукова новизна передбачає визначення потенційного рівня медичної грамотності студентів з метою реалізації стратегій підвищення професійної самореалізації в системі вищої освіти. Матеріали та методи. Діагностування студентів здійснено відповідно до модифікованої Європейської анкети дослідження медичної грамотності (HLS_EU_Q47). Результати. Виявлено, що більшість респондентів мають достатній рівень медичної грамотності. Встановлено, що всі респонденти розуміли необхідність додаткового неформального навчання та набуття навичок самостійної навчальної діяльності в сфері здоров’я. З’ясовано, що підвищення рівня медичної грамотності призводить до поступового формування професійної самореалізації студента як майбутнього фахівця: лише психічно здорова людина, яка усвідомлює питання власного здоров’я та здорового способу життя, може усвідомлювати шляхи свого професійного вдосконалення. Висновки. Доведено роль цифрових технологій в підвищенні медичної грамотності студентів. Результати дослідження мають стати підґрунтям для розробки та впровадження просвітницької діяльності з підтримки громадського здоров’я.

Item Type: Article
Keywords: higher education, health literacy, public health, self-realisation, students, survey
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 6 Applied Sciences. Medicine. Technology > 61 Medical sciences
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Andragogy Department
Depositing User: доцент Олена Станіславівна Волярська
Date Deposited: 16 Oct 2024 09:07
Last Modified: 16 Oct 2024 09:07
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742659

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item