- Ляшенко, О.І. (orcid.org/0000-0001-6885-5978) (2024) Preparation of science teachers for the implementation of STEM education as a holistic educational field In: Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції. 23-24 травня 2024 р., м. Тернопіль . ТНПУ імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, pp. 17-20.
Text
LIASHENKO_physics_nature_2024.pdf Download (8MB) |
Abstract
In theses, the STEM field is considered as a special way of combining the content, methods and technologies of education, which results in a synergistic strengthening of the action of each of the components in deepening the essence of the acquired key competencies - mathematical, natural, technological, information-digital, innovative, environmental, etc. The introduction of STEM education as an integral educational field requires appropriate training of pedagogical workers for its implementation in such a status.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |