Digital Library NAES of Ukraine

Theoretical aspects of decolonisation of Ukrainian pedagogical biography: contextualisation

- Міхно, Олександр Петрович (orcid.org/0000-0002-5271-9530) (2024) Theoretical aspects of decolonisation of Ukrainian pedagogical biography: contextualisation In: Національна наука і освіта в умовах війни РФ проти України та сучасних цивілізаційних викликів : матеріали V Всеукраїнської міжгалузевої науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 27 березня – 2 квітня 2024 року) . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 101-106.

[thumbnail of Міхно О. 2024. Теоретичні аспекти деколонізації української педагогічної біографістики контекстуалізація..pdf] Text
Міхно О. 2024. Теоретичні аспекти деколонізації української педагогічної біографістики контекстуалізація..pdf

Download (272kB)

Abstract

The features of contextualisation within the framework of the decolonial approach in pedagogical biography are considered. The use of contextualisation in biographical research is demonstrated on the example of the life story of Nadiia Svitlychna (1936-2006).

Item Type: Book Section
Additional Information: Упор.: Л. І. Ткаченко, В.М. Шульга
Keywords: decolonisation, decolonial approach, pedagogical biography, pedagogical personality, Nadiia Svitlychna
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 9 Geography. Biography. History > 92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
Divisions: V. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine > Department of Pedagogical Source Studies and Biographistics
Depositing User: Олександр Міхно
Date Deposited: 17 Apr 2024 17:35
Last Modified: 17 Apr 2024 17:35
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740381

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item