- Глушко, Оксана Зіновіївна (orcid.org/0000-0003-0101-9910) and Шпарик, Оксана Михайлівна (orcid.org/0000-0001-7507-4950) (2023) Approaches to subject specialization of foreign language teachers in European schools In: Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності: збірник матеріалів VІ Міжнародної науково- практичної конференції (м. Тернопіль, Україна, 05-06 жовтня 2023 року) . Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Тернопіль, Україна, pp. 60-61.
Text
Збірник VI Міжнародної науково-практичної конференції Тернопіль (3).pdf Download (603kB) |
Abstract
The thesis focuses on the approaches to subject specialization and the minimum qualification level of foreign language teachers in primary and secondary schools in European countries. It is noted that teachers who teach foreign languages may have different subject specializations. They can be qualified to teach all (or almost all) subjects in the curriculum or specialize in teaching a limited number of subjects.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Keywords: | foreign language teacher, approaches to subject specialization, minimum qualifications, primary education, secondary education, EU countries |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 8 Language. Linguistics. Literature > 81 Linguistics and languages |
Divisions: | Institute of Pedagogics > Department of Comparative Pedagogy |
Depositing User: | Оксана Михайлівна Шпарик |
Date Deposited: | 09 Nov 2023 14:00 |
Last Modified: | 09 Nov 2023 14:00 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737569 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |