Digital Library NAES of Ukraine

СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

- Набока, О.Г. (orcid.org/0000-0003-4635-0009) and Татьянчикова, І.В. (orcid.org/0000-000-2-9526-9672) (2021) СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ Фізико-математична освіта, 2021 (1(27)). pp. 76-81. ISSN 2413-158X (online) 2413-1571 (print)

[thumbnail of стаття] Text (стаття)
spetsialna-osvita-suchasni-pidhodi-do-pidgotovki-fahivtsiv-dlya-navchannya-ditey-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami.pdf

Download (1MB)

Abstract

У статті розкрито сучасні підходи до фахової підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Зазначено, що в умовах соціально-економічних змін у суспільстві, нових поглядів на якість освіти в цілому, назріла необхідність реформування і осучаснення основних положень спеціальної освіти, що вимагає її відповідності європейським і новим Державним стандартам в Україні. Матеріали і методи. Для визначення сучасних підходів з підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами у дослідження були використання теоретичні методи: аналіз, узагальнення, інтерпретація сучасної наукової та навчально-методичної літератури. Результати. Результати обґрунтовують необхідність здійснення системної, поступової та послідовної спеціальної педагогічної роботи, яка спрямована на розвиток соціальної активності, виховання життєздатності особистості через формування у неї життєвих компетентностей, що забезпечить спроможність повноцінного існування дитини з особливими освітніми потребами у соціумі. Визначено основні складові нової Концепції спеціальної освіти: інклюзивна форма навчання дітей з особливими потребами, забезпечення їхньої соціалізації, особистісно-зорієнтований та компетентнісний підходи. Основну увагу зосереджено на низці проблем, які є й досі не вирішеними і гальмують процес підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі й в інклюзивному закладі освіти.

Item Type: Article
Keywords: спеціальна освіта, діти з особливими освітніми потребами, Нова філософія освіти, нова Концепція спеціальної педагогіки, інклюзивна освіта, соціалізація, особистісно-зорієнтований підхід
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Institute for Digitalisation of Education > Experimental laboratory
Depositing User: дпн проф Ольга Георгіївна Набока
Date Deposited: 24 Oct 2023 18:00
Last Modified: 24 Oct 2023 18:00
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737237

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item