Digital Library NAES of Ukraine

ФОРМУВАННЯ В ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ УМІНЬ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА РУХ НА ЗАСАДАХ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ

- Васько, О.О., Білєр, О.С. and Шаповалова, О.В. (2023) ФОРМУВАННЯ В ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ УМІНЬ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА РУХ НА ЗАСАДАХ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ Актуальнi питання гуманiтарних наук (1). pp. 256-261. ISSN 2308-4863

[thumbnail of part_1/40.pdf] Text
part_1/40.pdf - Published Version

Download (574kB)

Abstract

У статті описано практичний досвід реалізації діяльнісного підходу при формуванні в здобувачів початкової освіти умінь розв’язувати задачі на рух на підготовчому етапі роботи над ними. Задачі на рух розглядаються як сюжетні задачі в яких йдеться про залежність між величинами: швидкість, час, відстань і які не можуть бути розв’язані без знання характеру залежності між цими величинами. Діяльнісний підхід трактується, як спосіб організації освітньої діяльності здобувачів початкової освіти, який задовольняє п’ять характеристик: значуща, соціальна, активна, мотивуюча та радісна. Встановили, що формування умінь здобувачів початкової освіти розв’язувати задачі на рух на засадах діяль- нісного підходу, реалізується через організацію діяльності на кожному із етапів роботи над ними із залученням таких методів навчання як: активне, кооперативне, емпіричне, проблемне навчання; навчання через відкриття і навчання на основі запитів дітей тощо. Для реалізації активного навчання використали інструмент комікс, який розробили з використанням сервісу Genial.ly. У створеному коміксу «Пригоди Флоренсіо з велосипедом» здобувачам початкової освіти запропонува- ли розглянути історію яка трапилася з Флоренсіо і яку він розповів своїм друзям. Описали діяльність з організації роботи в групах над коміксом з подальшим спільним обговоренням. З’ясували, що рівень оволодіння знаннями на підготовчого етапу роботи над задачами на рух повинен відпо- відати вищому рівню засвоєння знань таксономії Блума (нижчий рівень – це знання, розуміння, застосування; вищий рівень – аналіз, синтез, оцінка), оскільки вони є підґрунтям для наступних етапів роботи над такими задачами. Тому, для узагальнення взаємозв’язків між величинами швидкість, час, відстань пропонували завдання в яких необхідно було порівняти ситуації, дані і шукані і прийти до узагальнення; дати відповіді на відкриті запитання.

Item Type: Article
Keywords: математика, задачі на рух, здобувачі початкової освіти, формування умінь розв’язувати задачі, діяльнісний підхід, комікс, активне навчання
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education
Divisions: Institute for Digitalisation of Education > Experimental laboratory
Depositing User: Ольга Олександрівна Васько
Date Deposited: 09 Oct 2023 15:38
Last Modified: 09 Oct 2023 15:38
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/736868

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item