- Кучерак, Ірина Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4199-1328) (2022) Inclusive competence in professional education: prerequisites for development and important decisions In: Інноваційні технології при підготовці фахівців сфери послуг та народних ремесел в умовах воєнного та повоєнного часу: матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (22 вересня 2022 року). БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України . Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти, м. Біла Церква, Україна, pp. 134-136.
Text
Кучерак Інклюзивна компетентність у професійній освіті.docx.pdf Download (298kB) |
Abstract
The publication analyzes the theoretical foundations of the organization of inclusive education in professional education institutions. The concept of "inclusive competence" is analyzed in detail, it is emphasized that the teacher is the key factor in ensuring the implementation of the main tasks of implementing inclusion as equal access to education for every student of education.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |