- Жук, В.В. (orcid.org/0000-0001-8183-5250) (2022) Peculiarities of the corrective and developmental impact on the hearing and speech development of children with cochlear implants In: Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (23 листопада 2022 року, м. Суми) . Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 38-42.
Text
Збiрник VIІІ Мiжнар конф (23.11.2022)-39-43.pdf - Published Version Download (670kB) |
Abstract
One of the priorities of domestic state policy is the reform of domestic education in accordance with international standards for providing services to children with special needs, including those with hearing impairments. 1-6% of the world's population has hearing impairment, which makes social communication on an auditory basis difficult. According to the Ministry of Health of Ukraine, about 1.5 million people, including more than 300,000 children, have hearing impairment, 11,000 children are deaf. There is a steady trend towards an increase in the number of people with hearing impairments. At the same time, the number of children receiving hearing aids with cochlear implants is rapidly increasing; today, more than 450,000 hearing-impaired people in the world use cochlear implantation systems. The specificity of auditory perception, adjusted with the help of cochlear implants, necessitates the development and implementation of such pedagogical technologies that take into account the peculiarities of hearing and speech development of their carriers.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Рекомендовано до друку вченою радою Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (протокол № 6 від 22 грудня 2022 року). Збірник матеріалів VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції присвячений актуальним питанням у напрямах розв’язання широкого кола соціальних, науково-методологічних, психологопедагогічних і медичних проблем щодо забезпечення життєдіяльності людей з особливими освітніми потребами та вивчення цього досвіду у вітчизняній і закордонній практиках. Видання містить матеріали наукових доповідей викладачів закладів вищої освіти, науковців науково-дослідних установ, докторантів, аспірантів, магістрантів, практичних працівників сфери охорони здоров’я, освіти, соціального захисту населення, батьків, представників органів державного і місцевого самоврядування, недержавних громадських організацій, підприємств та інших установ. |
Keywords: | children with hearing impairments, children with cochlear implants, pedagogical technologies of hearing and speech development |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
Divisions: | Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with hearing disabilities |
Depositing User: | Зав.від. С.В. Литовченко |
Date Deposited: | 28 Dec 2022 12:48 |
Last Modified: | 28 Dec 2022 12:48 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/733617 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |